خبرگزاری کار ایران

نگران نزدیکی بازی‌های آسیایی و جهانی هستیم؛

رضایی: برای مدال جنگ سختی با آسیایی‌ها داریم / مشکلات مالی زیبنده ورزش‌اول ایران نیست

کد خبر : ۲۰۰۶۵۴

نزدیکی مسابقات آسیایی و جهانی دغدغه اصلی کشتی آزاد و فرنگی است. اگر در رقابت های جهانی نتایج خوبی کسب شود طبیعتا انتظارات برای بازی های آسیایی نیز دو چندان می شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: پیش بینی ما از کسب چند مدال طلا در بازی های آسیایی اینچئون بسیار سخت است چرا که در این رقابت ها در جنگ دشواری با حریفان آسیایی خود حضور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رضایی در نشست خبری امروز دوشنبه خود که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: همزمانی مسابقات جهانی و بازی های آسیایی معضلی است که متاسفانه ما هر چهار سال یکبار با آن روبرو هستیم و این کار ما را سخت تر می کند چرا که یک سری رقبای سنتی در آسیا داریم.

وی در مورد شرایط ملی پوشان کشورمان خاطر نشان کرد: تمرینات کشتی گیران حاضر در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی با یکدیگر متفاوت است، البته چهار کشتی گیر قرار است در هر دو میدان بر روی تشک بروند وضعیت تیم ملی مطلوب است هر چند که انتظارات از ورزش اول کشور بالاست با این حال تمامی سعی خود را خواهیم کرد که دست پر به کشور باز گردیم.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا فاصله اندک مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی بر روی عملکرد کشتی گیران کشورمان تاثیر نخواهد گذاشت، اظهار داشت: این نزدیکی مسابقات آسیایی و جهانی دغدغه اصلی کشتی آزاد و فرنگی است. اگر در رقابت های جهانی نتایج خوبی کسب شود طبیعتا انتظارات برای بازی های آسیایی نیز دو چندان می شود. اگر هم یک کشتی گیر در مسابقات قهرمانی جهان نتیجه نگیرد بازگرداندن او برای حضور موفق در بازی های آسیایی کار راحتی نخواهد بود.

رضایی افزود: در این میان مسئله وزن کم کردن نیز وجود دارد از این رو سعی کرده ایم با حساسیت بیشتری به این دو میدان آسیایی و جهانی نگاه کنیم. با این حال برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

نائب رئیس فدراسیون کشتی همچنین در خصوص مشکلات مالی این فدراسیون اظهار داشت: باتوجه به توقعات که از کشتی به عنوان ورزش اول کشور وجود دارد متاسفانه حمایت چندانی از این ورزش نمی شود. ما به لحاظ بودجه در مضیقه هستیم و حتی اسپانسر های مختلفی که قرار بود از فدراسیون حمایت کنند هر کدام به دلایلی وارد میدان نشدند.

وی با بیان اینکه بدهی های فدراسیون کشتی بالغ بر ۱۰میلیارد تومان است ادامه داد: مشکلات مالی فدراسیون باعثشده یک سری برنامه های ما تحت الشعاع قرار بگیرد که البته امیدواریم برای حل این معضلات که از دوران مدیریت قبلی به ما رسیده چاره ای اندیشیده شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد عدم پرداخت بخشی از حقوق مربیان تیم ملی گفت: حقوق کادر فنی ما که از جمله بهترین مربیان جهان هستند حداقل دستمزد است و این برای ورزش اول کشور توهین آمیز است البته آنها به خاطر دوستی قدیمی با ما این وضعیت را تحمل می کنند اما آنها هم تا حدی می توانند به این وضع ادامه دهند.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد با انتقاد از عدم حمایت از سوی مسئولان ورزش تصریح کرد: این خیلی بد است که ورزش اول کشور که در جهان نیز در جایگاه اول قرار دارد درگیر مسائل روزمره از جمله مسائل مالی باشد. البته وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک هایی کرده اند اما این کافی نیست.

رضایی در مورد پیش بینی خود در خصوص نتایج کشتی گیران کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون یادآور شد: با توجه به اینکه نگاه اصلی ما به بازی های آسیایی است در تلاش هستیم بهترین مدال ها در این رقابت ها را کسب کنیم گرچه که کار خیلی سختی در پیش داریم و در واقع هم در کشتی آزاد و فرنگی درگیر یک جنگ با کشورهای آسیایی شده ایم.

نائب رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص انتخابات هیات رئیسه فیلا و شانس اندک امیر رضا خادم گفت: بحثحضور در هیات رئیسه فیلا آنطوری که ما فکر می کنیم نیست با این که ایران تیم اول کشتی دنیاست در هیات رئیسه فیلا نماینده ای ندارد این حضور ارتباطات و دیپلماسی خاص خودرا می طلبدوکار یک روز ودو روز نیست.

وی افزود: ما به انتخاب امیر رضا خادم در هیات رئیسه فیلا نه صددر صد امیدوار هستیم ونه کاملا ناامید مسئله مهم این است که ما باید دیپلماسی خود را ادامه دهیم و اینگونه نباشدکه هر روز یک نماینده از سوی ایران در انتخابات فیلا حضور پیداکند.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد همچنین در مورد انتخاب مربیان برای تیم های ملی اظهار داشت: هیچ گاه شرایط برای حضور بزرگان کشتی بسته نیست با این حال این حق سرمربی است که دستیاران خودرا انتخاب کند چرا که اگر مربیان حرف یکدیگر را نفهمند نمی توانند با هم کار کنند.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی فدراسیون حتی در پرداخت حقوق مربیان دچار مشکل است طبیعتا نم یتواند از تمامی پتانسیل موجود درعرصه مربیان استفاده کند.

نحوه گزینش مربیان تیم ملی آخرین نکته ای بودکه سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد آن چنین پاسخ داد: اگر قرار باشد سرمربی کسی را به عنوان دستیار خود انتخاب کند که برای جنگ اعصاب ایجاد کرده و حاشیه سازی کند هیچ سرمربی این اشتباه را مرتکب نمی شود آن هم در محیطی مثل اردوی تیم ملی که نیاز به آرامش دارد بنابراین یک مربی هر چقدر هم که سازنده وتوانمند باشد اگر با سرمربی هماهنگ ویک دل نباشد نمی تواند به وظایف خود عمل کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز