خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان:

هنر و رسانه بهترین ابزار برای پیشگیری از وقوع جرم است

هنر و رسانه بهترین ابزار برای پیشگیری از وقوع جرم است
کد خبر : ۱۳۰۵۵۹

هنر و رسانه بهترین ابزار برای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شوند که باید از آنها به بهترین شکل بهره گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به ساخت کلیپ جدید پیشگیری از وقوع جرم با موضوع شکار ممنوع گفت: هنر و رسانه بهترین ابزار برای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شوند که باید از آن‌ها به بهترین شکل بهره گرفت.
به گزارش ایلنا از کرمان حمید خالقی افزود: یکی از ابزار قوی برای پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه توجه به اثرگذاری هنر و ادبیات بر زندگی اجتماعی مردم است که از این رو با تولید فیلم و انیمیشن‌های پیشگیرانه قصد داریم سطح آگاهی‌های عمومی جامعه را بالا برده تا بتوانیم گامهای مؤثرتری را در مسیر پیشگیری از وقوع جرم برداریم.
وی استفاده از رسانه‌ها و هنر را بهترین ابزار برای پیشگیری از وقوع جرم دانست و تصریح کرد: با نمایش دادن این فیلم‌ها در رسانه‌ها و استفاده از فضای مجازی و سایبری و حتی تلفن‌های همراه می‌توانیم جوانان را با خطرات بسیاری آشنا سازیم زیرا امروز باید با مخاطبان به صورت نرم افزاری ارتباط برقرار کرد و تجربه نشان داده برخوردهای سخت افزاری پاسخگو نیست.
این مقام قضایی در ادامه ابراز داشت: ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های پیشگیری با استفاده از واقعیت‌های پرونده‌های مختلف می‌تواند به آگاهی دادن مردم نقش به سزایی داشته باشد.
خالقی همچنین ابراز امیدواری کرد: با آسیب‌شناسی برخی از جرایم و بالا بردن سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها به وسیله هنر گام موثری در موضوع پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود.
وی کلیپ شکار ممنوع را دهمین کلیپ ساخته شده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ذکر کرد و اظهار داشت: این کلیپ و تمامی کلیپ‌ها و انمیشن‌های قبلی این معاونت در سایت این معاونت به آدرسwww. kermanpishgiri. ir قابل مشاهده و دریافت است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز