خبرگزاری کار ایران

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمان:

مشمولان، آخرین وضعیت معافیت یا اعزام خود را از سامانه تلفن گویا پیگیری کنند

مشمولان، آخرین وضعیت معافیت یا اعزام خود را از سامانه تلفن گویا پیگیری کنند
کد خبر : ۱۲۳۸۷۹

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمان با اشاره به راه اندازی سامانه تلفن گویا و پیامک ویژه مشمولان، گفت: دارندگان کد سخا می توانند آخرین وضعیت پرونده اعزام به خدمت و یا معافیت خود را از این سامانه جویا شوند.

کرمان - ایلنا: معاون وظیفه عمومی پلیس کرمان با اشاره به راه اندازی سامانه تلفن گویا و پیامک ویژه مشمولان، گفت: دارندگان کد سخا می‌توانند آخرین وضعیت پرونده اعزام به خدمت و یا معافیت خود را از این سامانه جویا شوند.
به گزارش ایلنا از کرمان «سرهنگ» محمود پارسا در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: متقاضیان خدمات حوزه نظام وظیفه، هرکدام دارای کد «سخا» هستند که می‌توانند آن را از دفا‌تر پلیس + ۱۰ دریافت کنند.
وی افزود: سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه شامل سامانه پیامکی، سیستم تلفن گویا و سایت است که خدماتی چون فرایند اعزام به خدمت، رسیدگی به معافیت‌ها، نحوه خروج از کشور و معافیت‌های خارج از کشور، وضعیت مشمولان و وضعیت تعویض کارت پایان خدمت را ارائه می‌کند.
معاون وظیفه عمومی پلیس کرمان گفت: تلفن گویای این سامانه به شماره ۰۹۶۴۸۰ و شماره سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ است.
وی اظهار داشت: برای کار با سامانه پیامکی کافیست تا علامت «؟» را به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ پیامک کرده و سامانه پیامکی حاوی منوی کار با این سیستم را ارسال می‌کند.
«پارسا» خاطر نشان ساخت: مشمولان در صورت علاقه‌مندی به دریافت آخرین وضعیت خود، عدد «۱» را به همراه کد سخا(قابل دریافت در خدمات الکترونیک پلیس + ۱۰) و کد ملی؛ برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده عدد «۲»، کد سخا و کدملی و برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت، عدد «۳»، کدسخا و کدملی را به این شماره پیامک کنند.
وی بیان کرد: برای کار با سیستم تلفن گویای سامانه خدمات الکترونیک نظام وظیفه کافی است با شماره ۰۹۶۴۸۰تماس حاصل کرده و با انتخاب شماره «۱» از قوانین و مقرارت وظیفه عمومی، با انتخاب شماره «۲» و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوید، با انتخاب عدد «۳» و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست خود در مورد کارت هوشمند و با انتخاب عدد «۴» امکان برقراری ارتباط با مشاوران این سامانه در راستای کاهش مراجعات حضوری و با هدف تسریع و تسهیل در امور شهروندان خدماتی چون مشاوره خدمت وظیفه، مجموعه قوانین و مقرارات خدمت وظیفه عمومی، سؤالات متداول، مقررات و ضوابط مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی و اطلاع رسانی و آگاه سازی از مجموعه اخبار و قوانین خدمت وظیفه عمومی ارائه می‌کند.
سرهنگ «پارسا» گفت: با توجه به وسعت استان کرمان بعضا مشاهده می‌شود شهروندان برای دریافت جواب یک سوال پیش پا افتاده در خصوص نظام وظیفه، صد‌ها کیلومتر را از جنوب، شرق، شمال و یا غرب استان را پیموده و به این معاونت رجوع می‌کنند که انشاءالله با راه‌انداز ی این سامانه جدید، در وقت و هزینه صرفه جویی شده و شهروندان پاسخ قانع کننده‌ای را از سامانه دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر