خبرگزاری کار ایران

حسن سلیمانی:

برای پیشرفت منطقه باید از نظرات متخصصان خبره و بومی استفاده کنیم

برای پیشرفت منطقه باید از نظرات متخصصان خبره و بومی استفاده کنیم
کد خبر : ۳۷۲۸۵۹

نماینده منتخب مردم شهرستانهای کنگاور، صحنه، هرسین و دینور در مجاس دهم گفت: در صورتی که بخواهیم پیشرفتی در منطقه داشته باشیم باید از نظرات متخصصان و دلسوزان خبره و بومی منطقه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کنگاور، حسن سلیمانی؛ نماینده منتخب مردم شهرستانهای کنگاور، صحنه، هرسین و دینور در مجلس دهم، پیش از ظهر امروز با  اساتید جوان دانشگاه و نخبگان کشوری و همچنین اعضای هیات رییسه موسسه علمی، فرهنگی، هنری "نوای نی" در شهرستان کنگاور دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که به میزبانی خانواده زارع و با حضور حسن سلیمانی، نماینده منتخب و  علی نوری استاد دانشگاه و کارشناس ارشد کشاورزی اکولوژیک از دانشگاه شهید بهشتی تهران و نیز  وحید بیات کارشناس ارشد شیمی از دانشگاه بوعلی همدان و مدرس دانشگاه،  علی مقصودی، کارشناس ارشد شیمی از مالک اشتر تهران تشکیل شد، مسایلی پیرامون مسایل حوزه انتخابیه بین طرفین مطرح شد.

برای پیشرفت منطقه باید از نظرات متخصصان خبره و بومی استفاده کنیم

در ابتدای این جلسه، حسن سلمیانی پس از تشکر و قدردانی از حاضرین در این جلسه که با حضور خود در انتخابات مجلس دهم نماینده خود را مشخص کردند، اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم پیشرفتی در منطقه داشته باشیم باید از نظرات متخصصان و دلسوزان خبره و بومی منطقه استفاده کنیم.

در ادامه این نشست، اعضای هیات رییسه موسسه "نوای نی" خواستار از سرگیری طرح های به بن بست رسیده حوزه انتخابیه از جمله پیگیری جدی سد کبوتر لانه کنگاور شدند و نیز مهندس نوری در مورد اردوگاه شهدای حلبچه کنگاور توضیحاتی بیان کرد.

وی عنوان کرد: مهمان شهر شهدای حلبچه کنگاور با مساحت 18 هکتار در 7 کیلومتری شرق این شهرستان قرار دارد. در این مجتمع زمانی 4 هزار نفر مهاجر عراقی در 452 واحد مسکونی اسکان یافتند. این مهمان شهر در سال 1367 تاسیس شد و تا اواخر سال 1389 تعدادی از خانوارها در آن ساکن بودند. .

نوری تاکید کرد: در این مجتمع امکانات رفاهی مناسبی از قبیل مدرسه 5 کلاسه و یک باب مسجد 360 متری قرار دارد و زیر ساخت های مخابراتی  و زمین های ورزشی فوتبال و والیبال آن هنوز قابل استفاده است.

وی بیان داشت: همچنین 26 واحد بازارچه، دو حلقه چاه و حمام عمومی دارد ولی متاسفانه سالیان درازی است که متروکه شده و هیچ گونه استفاده ای نمی شود، با توجه به امکانات حاضر می توان از زیرساخت های مذکور جهت راه اندازی طرح های کشاورزی استفاده کردکه از درآمد حاصل از آن می توان مبالغی را به ترمیم واحدهای موجود اختصاص داده و از ساختمان های موجود جهت اسکان مسافران توریستی استفاده کرده و این مجموعه را با ایجاد گلخانه پرورش گیاهان آپارتمانی و نیز احداث باغ پرندگان و کاشت گل محمدی و جشن گلاب گیری می توان به یک مجموعه بسیار زیبای گردشگری تبدیل کرد.

در ادامه مهندس متین، مدیر جوان و پرتلاش جهاد کشاورزی کنگاور به موضوع واگذاری مهمانشهر حلبچه به مهندسین بیکار کشاورزی که روز به روز بافت آن فرسوده تر می شود تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون به این طرح جامه عمل پوشانده نشده است. آخرین جلسه‌ای که با دکتر خسروی، فرماندار کنگاور داشتیم؛ وی  کاملاً با طرح واگذاری مهمانسرای مذکور به مهندسین کشاورزی موافق بود.

متین اظهار کرد: پس از دعوت مسئولان ذیربط از جمله مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری کرمانشاه و بازدید از مهمانسرای شهدای حلبچه کنگاور توسط وی، نسبت به قضیه واگذاری کاملاً ناامید شدیم.

در پایان این جلسه، حسن سلیمانی، نماینده منتخب مردم شهرستانهای کنگاور، صحنه، هرسین و دینور در مجلس دهم تشکیل تیم مشورتی جوان و استفاده از نظرات آنها برای آبادانی منطقه را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: از افراد مذکور حاضر در جلسه به عنوان یک تیم مشورتی قوی در منطقه استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
عباسعلی بهرمی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز