خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

سهم صفر درصدی حضور نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات دهم در کرمانشاه

آمارها و افراد تایید شده در استان کرمانشاه نشان می‌دهد که کاندیداهای تایید شده از سوی هیات نظارت هیچکدام از طیف اصلاح طلب نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، آمارها و افراد تایید شده نشان می دهد که کاندیداهای تایید شده از سوی هیات نظارت هیچ کدام از طیف اصلاح طلب نیستند و در بین 15 نامزد تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، تنها چهره های اصولگرا و مستقل دیده می شود.

در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه جمعا 116 کاندیدا ثبت نام کرده بودند که از این تعداد به جز افرادی که انصراف دادند، جمعا 77 درصد از این کاندیداها رد صلاحیت شده اند که این رقم نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بالاست.

حال از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده هیچ نامزد اصلاح طلبی دیده نمی‌شود که این امر باعث اعتراض گسترده نامزدهای رد صلاحیت شده در حوزه شهرستان کرمانشاه شده است.

بر اساس این گزارش 281 کاندیدا در سطح استان برای انتخابات دهم ثبت نام کرده بودند که 217 نفر آنها از فیلترهای مراجع ذیصلاح رد نشده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از 217 کاندیدای رد صلاحیت شده در استان کرمانشاه، 55 درصد جزو کاندیداهای مستقل، 24 درصد آنها از جریان اصلاح طلب و 21 درصد جزو نامزدهای وابسته به جریان اصولگرایی هستند.

پس بر این اساس کاندیداهای اصولگرا در این دوره 59 درصد و مستقل 41 درصد از سوی هیات نظارت تایید صلاحیت شده اند و هیج چهره ای از نیروهای اصلاح طلب در کرمانشاه از فیلترهای نظارتی عبور نکرده است.

درحوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاندیداهایی که بیشترین اقبال را برای راهیابی به بهارستان را داشته اند رد صلاحیت شده اند که از این نامزدها می توان به جهانبخش امینی، محمد حیدری، حمید چاوشی، نادر نوروزی، سهراب دل انگیزان، علی ططری، شهاب تجری، کامران ملکی و... اشاره کرد.

به نظر می رسد که بازگشت مجددا این نامزدهای انتخاباتی می تواند بر میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دهم بیفزاید.

گفتنی است امروز آخرین فرصت برای اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده به شورای نگهبان است.

کد خبر : ۳۳۹۴۴۲