خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تشریح کرد:

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه
کد خبر : ۲۲۲۲۷۵

از آغاز سالجاری تا پایان مهر، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از گمرک و بازارچه های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: از آغاز سالجاری تا پایان مهر، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از گمرک و بازارچه های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، محسن مصطفایی صبح امروز سه شنبه ۲۰ آبان ماه اظهار داشت: از آغاز امسال تا پایان مهر، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از گمرک و بازارچه های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: در مدت یاد شده ۵۳۱ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۴۴۶ دلار کالا با وزن دو میلیون و۱۰۲ هزار و ۱۷۱ تن از گمرک کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و بازارچه های مرزی پرویزخان، شوشمی و شیخ صالح صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیثارزش یک درصد و از نظر وزنی پنج درصد کاهش داشته است.

مصطفایی تصریح کرد: سایر گمرکات نیز۸۰۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۴۵ دلار کالا را با وزن دو میلیون و۷۱ هزار و ۹۹۵ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این مقدار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیثارزش ۳۴ درصد و از نظر وزنی ۲۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه اظهار کرد: در مجموع یک میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۸۲۷ هزار و۹۹۱ دلار کالا به وزن چهار میلیون و۱۷۴ هزار و۱۲۶ تن در این مدت به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۴ درصد و از حیثوزن ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات، محصولات صنایع غذایی و حیوانات زنده و محصولات حیوانی عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

مصطفایی گفت: در مدت سپری شده از سالجاری از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۴ کشور دنیا صادرات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ کشور به آن ها اضافه شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز