خبرگزاری کار ایران

کارشناس روابط عمومی آبفای کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

یک روابط عمومی پویا، باید در مدیریت افکار عمومی توانمند باشد

یک روابط عمومی پویا، باید در مدیریت افکار عمومی توانمند باشد
کد خبر : ۱۳۳۲۴۱

یک روابط عمومی پویا، باید مخاطب محور، توانمند در مدیریت افکار عمومی، فعال در زمینه مسائل اجتماعی باشد.

ایلنا: کار‌شناس روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: یک دوره آموزشی با عنوان اصول و مبانی روابط عمومی با هدف ارتقاء دانش، مهارت و توانمندی‌های رابطین روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمانشاه برگزار شده است.

اکبر حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه اظهار داشت: در این دوره که در محل سالن اجتماعات شرکت برگزار شد رابطین روابط عمومی آبفا اصول و نظریه‌های روابط عمومی را آموزش دیدند.

حیدری با بیان اینکه یک روابط عمومی پویا، باید مخاطب محور، توانمند در مدیریت افکار عمومی، فعال در زمینه مسائل اجتماعی باشد تاکید کرد: اولین گام در حرکت روابط عمومی اعلام موجودیت و معرفی و شناساندن هویت مؤسسه و ارکان و اهداف آن در حوزه فعالیت که بر حسب مورد می‌توان از محیط یک روستا تا عرصه جهانی را شامل شود و به همین دلیل این حرفه را «سخنگویی سازمان» می‌دانند.

وی در مورد جایگاه و اهمیت اطلاع رسانی گفت: کسانی که در واحد روابط عمومی مشغول به فعالیت هستند باید در جریان کار‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در شرکت باشد چرا که بزرگان ارتباطات گفته‌اند توان بیان فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده همسنگ با خود فعالیت است.

وی ادامه داد: تاکنون تعاریف مختلفی از روابط عمومی صورت گرفته است اما اگر بخواهیم به یک تعریف جامع و عملیاتی از روابط عمومی برسیم، باید بگویم که روابط عمومی نهادی است، برای کاهش فاصله‌ها، بین کارمندان و مدیران، بین دولت وجامعه، بین نخبه وعامه، بین درون سازمان و بیرون سازمان از طریق تغییر در نگرش آن‌ها.

وی در پایان اهم وظایف روابط عمومی را اطلاع رسانی، بستر سازی، اعتماد سازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی و مدیریت افکار عمومی دانست و اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های مناسب و بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد شرکت و جلب اعتماد آنان از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی آبفاست.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز