خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی در شهر کرمانشاه

اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی در شهر کرمانشاه
کد خبر : ۱۱۰۶۶۶

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از اجرای مرحله دوم طرح مبارزه با جوندگان موذی در سال‌جاری خبر داد.

ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه مبارزه با موش و جانوران موذی در شهر‌ها را از نظر دو جنبه بهداشتی و اقتصادی با اهمیت دانست و گفت: موش‌ها با وارد کردن خسارت به مواد غذایی و پایین‌آوردن ارزش آن‌ها انتشار و انتقال بیماری‌ها، برای انسان‌ها ایجاد مزاحمت کرده و سبب ناراحتی فکری و روحی برای انسان می‌شوند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، امیر رحیمی با اشاره به اینکه ۳۵ نوع بیماری مختلف از طریق موش به انسان منتقل می‌شود، تصریح کرد: روش‌های متعددی برای مبارزه با اینجانور موذی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان اقدامات بهسازی و بهداشتی، استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از امواج مافوق صوت، جلب‌کننده‌های شیمیایی، تله‌گذاری، مبارزه بیولوژیکی و مبارزه ژنتیکی را نام برد.

وی تأکید کرد: طرح مبارزه با جوندگان موذی با استفاده از طعمه آغشته به سم آنتی کواگولانت در مناطقی که عرضه مواد غذایی در آن‌ها زیاد است، یا جوی‌های روباز دفع فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد و نیز محل‌های تردد موش‌ها، اجرا می‌شود و شهروندان نیز باید با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع‌آوری زباله در این طرح مشارکت کرده و از افزایش و تولید حیوانات موذی جلوگیری کنند.

رحیمی افزود: در همین راستا محلهای طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش‌ها با نصب بنر‌ها و تالو‌ها به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: یکی از روشهای موثر در مبارزه با جانوران موذی خودداری از‌‌ رها کردن زباله در نهر‌ها و محدود کردن دسترسی جانوران به منابع غذایی است تا میزان تولید مثل آن‌ها کم شود.

رحیمی در پایان کرد: این عملیات به منظور مبارزه با جانوران مضر شهری از جمله موش، مبارزه با آلودگی و کاهش جمعیت اینجانوران، عمدتا در محدوده بافت قدیمی و حاشیه آبشوران شناسایی و اقدام می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز