خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل مطرح کرد:

هشدار درباره نفوذ برخی سبک‌های مداحی به مجالس اهل‌بیت(ع)

هشدار درباره نفوذ برخی سبک‌های مداحی به مجالس اهل‌بیت(ع)
کد خبر : ۳۴۶۷۹۶

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: مداحی اهل‌بیت(ع) به‌ عنوان هنری اسلامی در خدمت دین و انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل حجت‌الاسلام سمیع الله مردان در همایش مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مداحی اهل‌بیت(ع) به‌عنوان هنری اسلامی در خدمت دین و انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از قیام امام حسین(ع) و حماسه های عاشورا مشعلی برای حرکت و زندگی مردم ساخت و این حماسه را در متن زندگی سیاسی اجتماعی مردم وارد کرد افزود: مداحان اهل بیت(ع) نیز با بسیج افکار عمومی برضد دسیسه های دشمنان و طاغوتیان زمانه، در شکل گیری و پیروزی انقلاب به خوبی نقش آفرینی کردند.

این مبارز انقلابی آران و بیدگل افزود: مداحان اهل بیت(ع) و شعرای آیینی،قبل از پیروزی انقلاب با استفاده از موهبت و هنر خدادادی خود، شور و نشاط و هیجان را در سینه جوانان به وجود می‌آوردند.

وی افزود: نمونه این حرکات انقلابی در آران و بیدگل، جلسات مداح اهل بیت(ع) رضا صباغی بود که از سال 54 آغاز شد و تا سال 57 با نکوهش ظلم و مدح آزادی، تنور انقلاب را در این شهر داغ می‌کرد.

حجت‌الاسلام مردان افزود: مداحان پس از پیروزی انقلاب نیز در اشاعه فرهنگ دینی و تبیین آرمان های انقلاب برای نسل های جوان نقش و رسالت سنگینی دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه شأن مداح اشاره کرد و افزود: شأن مداح و ستایشگر اهل بیت علیهم السلام، برانگیختن عواطف و هدایت کردن این عواطف به سمت خرد و اندیشه است و این خرد و اندیشه با انتخاب شعر و لحن و شیوه ی اجرا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به نفوذ برخی سبک‌های مداحی در برخی مجالس اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: برخی از این سبک‌ها نه تنها در راستای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) و شعائر الهی نیست، بلکه زمینه‌ای برای هجمه دشمنان اسلام به فرهنگ عاشورایی و اهداف قیام‌حسینی است.

ارائه گزارش عملکرد کانون مداحان توسط محمد صالحی رییس کانون مداحان آران و بیدگل، سخنرانی آیت‌الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل و اجرای سرود انقلابی توسط مداح اهل بیت (ع) حسن هارونی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همایش مداحان و شاعران آیینی شهرستان آران و بیدگل در راستای فعالیت‌های کمیته قرآن و تشکل‌های اسلامی دهه فجر، به همت کانون مداحان و اداره تبلیغات اسلامی در حسینیه الزهرا(س) ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار شد

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز