خبرگزاری کار ایران

چهارم آذر

پانزدهمین سوگوارۀ هنر در ساحت عاشورای کاشان برگزارمی‌شود

مدیر فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری پانزدهمین سوگوارۀ «هنر در ساحت عاشورا» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان امیر سعید نبی، الگوگیری از قیام عاشورا برای مبارزه با ظلم و ستم، آشنائی با ارزش‌های امام حسین و تأثیر واقعه عاشورا در تداوم دین اسلام و برجسته کردن هنرهای عاشورایی را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد.

وی، با اشاره به اینکه این سوگواره در قالب ۲ ویژه برنامه، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۳ و ۴ آذر ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: ویژه برنامه نخست با عنوان «گل‌های بوستان حسینی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدائی در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری ویژه برنامه «سوگواره» چهارشنبه ۴ آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیۀ پنجه‌شاه مرکز هئیت چهارده معصوم (ع) خبر داد.

نبی، تئا‌تر مذهبی، تعزیه، مداحی، شعر و نواهای عاشورایی و تجلیل ۱۰ نفر از پیرغلامان حسینی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سوگواره برشمرد.

شایان ذکر است: پانزدهمین سوگوارۀ «هنر در ساحت عاشورا» با همکاری ادارۀ اوقاف و امور خیریه و هئیت چهارده معصوم در روزهای ۳ و ۴ آذر ماه در شهر دارالمومنین کاشان با حضور عاشقان حسینی و دلدادگان اباعبدالله الحسین  برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۳۸۱۸