خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

آموزش و پرورش مکانی برای حزب‌بازی نیست

آموزش و پرورش مکانی برای حزب‌بازی نیست
کد خبر : ۱۶۶۶۸۹

بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت شهروندان سوری مسلمان و به ویژه شیعیان دردآور است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت شهروندان سوری مسلمان و به ویژه شیعیان دردآور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: آمریکا و
اروپا و بعضی از حکام نادان و وابسته عرب جنایات مشترکی را در سوریه مرتکب شدند و انسان‌های فراوانی را توسط تروریست‌های مزدور مظلومانه به شهادت رساندند و در این مسیر به هیچ کس حتی زنان و فرزندان رحم نکردند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت شهروندان سوری مسلمان و به ویژه شیعیان دردآور است بیان داشت: وضع درمان، تغذیه و پوشاک در اردوگاه‌ها و منازل مردم سوریه نامناسب بوده و بسیاری از غیر نظامیان با گرسنگی، بیماری و مرگ دست‌ به گریبان هستند و در این شرایط از ملت ایران درخواست کمک کرده‌اند.

امام جمعه کاشان خواستار توجه ویژه مردم دارالمؤمنین کاشان به وضعیت مسلمانان سوریه شد و از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پایگاه‌های بسیج محلات و سایر مراکز در این شهرستان خبر داد.

نمازی همچنین به بیانیه گروه تروریستی داعش علیه شیعیان عراق و تهدید آیت‌الله سیستانی اشاره و آن را توطئه جدی تروریست‌ها در عراق قلمداد کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها میلاد مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) را تبریک گفت و در خصوص مکان تولد ایشان تأکید کرد: علمای شیعه و سنی و راویان حدیت همگی بر تولد حضرت علی(ع) در کعبه اتفاق نظر دارند و حتی مرحوم سید حیدر عاملی از علمای بزرگ شیعه آن را فضیلتی برای کعبه می‌داند به عبارت دیگر این عالم بزرگ معتقد است شرافت مکه و خانه کعبه به دلیل این است که محل تولد مولای متقیان است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، همچنین به ذکر برخی از تعابیر علمای اهل سنت در خصوص جایگاه حضرت علی(ع) در جهان اسلام پرداخت و آن را نشانه عظمت و بزرگی سرآغاز سلسله ولایت کبری الهیه دانست.

نمازی با گرامیداشت آغاز ایام‌‌البیض و موسم اعتکاف آن را فرصتی گرانبها برای تفکر رشد و تعالی انسان و نیز طلب استغفار و آمرزش و بررسی اعمال دانست و خواستار حفظ این روحیه معنوی پس از پایان یافتن این خلوت سه روزه شد.

وی همچنین با تبریک سالروز میلاد امام محمد تقی(ع) در دهم رجب، به ذکر روایتی از ایشان پرداخت و گفت: آن حضرت در موعظه‌ای پیروانشان را از همنشینی با افراد شرور نهی و آنان را به شمشیری تشبیه می‌کنند که ظاهرشان زیبا، ولی اثرش زشت است.

عضو خبرگان رهبری همچنین به دیدار هزاران نفر از معلمان، فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار معظم‌له رهنمودهایی بسیار مهم و خط مشی تعیین کننده فراروی نظام آموزش و پرورش کشور نهادند که لازم است که همه آموزگاران اساتید و مربیان نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نمازی با بیان برخی از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار تصریح کرد: آموزش و پرورش مکانی برای جناحی‌‌کاری و حزب‌بازی نیست بلکه مأموریت اصلی این نهاد تربیت فرزندان جامعه بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی همچنین طنین‌انداز شدن بانگ اذان در کلیسایی در نیویورک را نشانه بشارت‌گونه‌ای برای تحقق آرزوی «آینده جهان از آن اسلام» قلمداد کرد.

نمازی همچنین از تصمیم هیت دولت و وزارت بهداشت برای پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران توسط بیمارستان‌های دولتی و نیز انجام همه خدمات در داخل بیمارستان‌ها قدردانی کرد و آن را اقدامی جهادی و گامی بزرگ خواند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز