در حاشیه سومین اجلاس سراسری یکصد واحد مشتریمدار؛
گزارشی ویدئویی از یکصد واحد مشتریمدار موفق و گفتوگو با کارآفرینان
سومین اجلاس سراسری «یکصد واحد مشتریمدار»، با محورهایی چون: مزایای به کارگیری ارتباط صحیح با مشتری و مشتریمحوری، آشنایی با تکنیکهای جهانی تعامل با مشتریان و ذینفعان بنگاههای اقتصادی، تولیدی و خدماتی، تبیین جایگاه حمایت از حقوق مصرفکنندگان، بررسی انعکاس صدای مشتری در تامین نیازهای تولیدکنندگان و توزیعکنندگان، راهکارهای افزایش سهم بازار با تاکید بر کرامت مشتری، سازماندهی مناسب بازارهای عرضه و تقاضا بر اساس رقابت بنگاههای تجاری، بررسی چالشهای ارکان مدیریتی و روابط بین کارکنان و مشتریان به عنوان یکی از منابع اصلی سازمان و شناخت و بررسی چالشهای کسب و کار در سالن همایشهای صدا وسیما برگزار و طی آن تندیس سه ستاره این اجلاس به فولاد هرمزگان تقدیم شد.
به گزارش ایلنا، مازیار علینیا، دبیر اجرایی این همایش گفت: خدارا شاکریم که برای سومین سال متوالی این افتخار نصیب بنده و همکارانم شد توانستیم این اجلاس را در سطح ملی و کشوری برگزار کنیم.
وی افزود: ۴۰۰نفر از مدیران ارشد شرکتهای نامی کشور در بخش های تولیدی، صنعتی و بنگاه های اقتصادی برای حضور در این همایش دعوت شدند و علاوه بر معرفی۱۰۰واحد مشتری مدار، نوع فعالیت و عملکرد آنها بواسطه رأی هیات داوران بررسی شد و مهمترین هدفی که برگزار کنندگان این همایش دنبال می کنند این بوده که بتوانیم در سطح ملی و کشوری یکسری از مجموعه هایی را داشته باشیم که سطح استاندارد هایشان فراتر از فعالیتهایشان بوده . به طور کل عملکرد این مجموعه ها بسیار موشکافانه بررسی شده و قطعا اتفاقات خوبی در حوزه کسب وکار ،حوزه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع رقم خواهد خورد.
زارع، درخصوص بزرگترین ضعف مجموعه ها در عرصه مشتری مداری افزود : متاسفانه خیلی از دوستان در مجموعه ها معنی و مفهوم صحیح مشتری مداری را درک نکرده اند؛ یعنی با وجود اذعان شرکتها پیرامون داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی، باز می بینیم که چنین مبحثی از سوی مجموعه ها به درستی رعایت نشده است؛ بنابراین مهمترین هدفی که در این همایش مدنظر قرار دادیم، این است که شرکتها به طور علمی، به قضیه مشتری مداری نگاه کنند و منابع شرکتی و انسانی خود را نیزبه این سمت و سو سوق دهند.
وی تصریح کرد: بیشترین رویکرد این همایش گفتگو با مجموعه هایی است که سمت و سو و محوریت فعالیت هاشان تکریم ارباب رجوع است؛ یعنی اولویت کاری خود را بر این پایه تنظیم و استوار نموده اند.
"صبورزاده" یکی از فعالان عرصه سرمایهگذاری در ادامه گفت: یکی از شاخصه این همایش پرداختن به سرمایهگذاری در حوزه خارجی است. یعنی سرمایه هایی که ماحصل فعالیت های ما در خارج از ایران است و به گفته رهبر انقلاب همین سرمایه گذاری است که موجبات تولید ثروث را ایجاد می کند و تولید ثروت نیز ضمن کاهش تورم در کشور، بیکاری را کم و درآمد ناخالص ملی را افزایش می دهد و خیلی از تخصیص منابع که هم اکنون در ساختارهای دولتی همچون حقوق معلمان، کارگران و... وجود دارد رنگ و رونق بهتری میگیرند. بنابراین اهمیت سرمایهگذاری به گونه ای است که میتواند منشا برکات و آثار خوبی برای مردم کشور باشد. در این همایش سعی داریم تا با دعوت از سرمایهگذاران فعال در عرصه خارج از کشور و ترغیب آنها برای استفاده از ظرفیتهای ذاتی سرمایه گذاری در ایران، بتوانیم ضمانتنامههای دولتی را در سازمان متخصصین و مدیران فراهم کنیم.
در راستای برگزاری این همایش، "مصدری" مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که هم اکنون شرکتها با آن مواجهه هستند، مبحث فروش و مشتری مداری است و البته این دو موضوع در واقع حلقه هایی هستند که در گرو یکدیگر به پیشرفت کار، کمک می کنند.
وی افزود: امروز در این همایش واحدهایی که ساختار صدای مشتری داشتند، واحدهایی که فروش موفق داشتند، مجموعه هایی که در ساختار خود از واحدهای صادراتی برخوردارند و موفق عمل کردهاند، حضور دارند که از جمله آنها می توان به شرکتهای پتروشیمی و دانش بنیان اشاره داشت که از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد .
مصدری بیان کرد: هدف ما از این همایش نشان دادن شرکتهای بزرگ و قوی نیست، بلکه دیدگاهمان بر این موضوع بنا شده که شرکتهای نوپا، کوچک و شرکتهایی که بضاعت کمتری در واردات و صادرات دارند معرفی شوند تا قوی تر از پیش در زمینه کسب و کار قدم بردارند و ظرفیتهای خود را به بازار عرضه کنند.
همچنین ایرج حسابی، بنیانگذار بنیاد پروفسور حسابی بیان کرد: به گفته پروفسور حسابی اگر هر کسی عاشقی را اصل کار قرار دهد، آن کار حل خواهد شد؛ در واقع پدرم عقیده داشتند، آدم عاشق سازنده می شود و کسی که فقط ادای عشق ورزیدن را درمی آورد تخریب کننده است؛ در واقع انسان برای عاشق بودن در هر زمینهای به ۳ مبحث از جمله محبت، احترام و راستگویی احتیاج دارد. بنابراین این موضوع را براحتی میتوان به عرصه مشتری مداری پیوند زد. یعنی چه چیزی واجب تر از این ۳ اصل در مشتری مداری وجود دارد که می تواند نقش موثر و بسزایی در پیشرفت کسب و کارها داشته باشد.