خبرگزاری کار ایران

تصمیمات جدید سازمان تامین اجتماعی برای استارت آپ‌ها/ رصد بیمه‌ای شرکت‌ها

تصمیمات جدید سازمان تامین اجتماعی برای استارت آپ‌ها/ رصد بیمه‌ای شرکت‌ها
کد خبر : ۹۷۸۲۷۶

رسیدگی بهتر به وضعیت بیمه‌ای شرکت‌های استارت آپی، کارگروهی با حضور نمایندگان آنها و مسئولان این سازمان ایجاد می‌شود تا به صورت منظم مسائل آنها رصد و بررسی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه 4 ساعته با مدیران شرکتهای استارت آپ ها افزود: همچنین در خصوص شرکتهای استارت آپی در زمان شیوع کرونا و دورکاری کارکنان آنها حداکثر مساعدت انجام می‌شود و در صورتی که همه کارکنان دور کار باشند، لیست حق بیمه آنها بدون بازرسی پذیرفته می‌شود. ارائه خدمات به شاغلین عرضه کسب و کارهای نوین از اولویت‌های این سازمان است. درباره کسب و کارهای نوین شرایط خاصی وجود دارد و باید با بحث و بررسی و کارشناسی و دریافت نقطه نظرات و دغدغه‌های فعالان این حوزه بهترین راهکار را برای خدمت رسانی به فعالان این عرصه انتخاب کنیم.

وی اظهار داشت: ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه شده تامین اجتماعی هستند و حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم که ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هزینه ثابت ماهیانه سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: مجموع درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی کمتر از حداقل کسورات سازمان تامین اجتماعی است که بیشتر نتیجه معافیت‌های بیمهای و بیمه‌های حمایتی است.

سالاری با اشاره به اینکه برخی از شرکتهای فعال در کسب و کارهای نوین برقراری ارتباط بین ارائه دهندگان خدمات و مشتری‌های را برعهده دارند و نقش واسطه و تسهیل‌گری دارند که این قبیل شرکتها با ارائه دهندگان خدمات رابطه کارگری و کارفرمایی ندارند.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های فعال در کسب و کارهای نوین مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان هستند، گفت: در جایی که رابطه مزدبگیری مستقیم برقرار است و همچنین در مواردی که این شرکت‌ها فعالیتی را بر اساس قراردادهای پیمانکاری انجام می‌دهند، مقررات سازمان تامین اجتماعی همانند سایر مشاغل لازم الاجراست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی استفاده از ظرفیت استارت‌ اپها در زمینه توسعه خدمات این سازمان به ویژه غیرحضوری را از دیگر مسائل دارای اهمیت برشمرد و گفت: با توجه به برنامه‌های در حال اجرا در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری، تا حد امکان زمینه‌سازی لازم برای بهره‌برداری از خدمات استارت‌آپها انجام می‌شود.

سالاری از اختصاص تعدادی از شعب تامین اجتماعی برای ارائه خدمات به شرکت‌های استارت‌آپی خبر داد و گفت: در این شعب منتخب افرادی که آشنایی کافی با ماهیت فعالیت این شرکت‌ها دارند عهده‌دار انجام امور بیمه‌ای شرکت‌ها خواهند شد.

سالاری بر تسهیل خدمت‌رسانی به شرکتها استارت‌آپی تاکید کرد و گفت: کار گروهی با حضور نمایندگان شرکت‌های استارت‌اپی مسائل فی مابین را به صورت هفتگی پیگیری خواهند کرد و در فضای مجازی نیز با مجموعه نمایندگان این شرکت‌ها تعامل، مستمر خواهیم داشت.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه از فراهم شدن امکان ارائه مفاصا حساب به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: در ایام شیوع کرونا همکاری حداکثری در زمینه دورکاری و همچنین پرداخت حق بیمه انجام می‌ شود.

وی افزود: در حوزه کسب و کارهای مجازی وطیفه ما ارائه خدمات در این حوزه است و باید برای تامین امنیت کارکنان این حوزه باید اقدام اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز