خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

جذب کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی نیازمند تامین اعتبار و چارت خالی توسط دولت است/ چیزی باعنوان "اصلاح قانون کار"به شورای نگهبان ارجاع نشده

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۱۸۵

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ارتباط با وضعیت کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی گفت: دولت باید منابع مالی برای جذب آنها را فراهم کند

هادی طحان نظیف (عضو حقوقدان شورای نگهبان) در دیدار از خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت سرگردان سه هزار کارگزار صندوق بیمه کشاورزی گفت: امیدوارم به زودی این نیروها تعیین تکلیف شوند.

سه هزار کارگزار صندوق بیمه کشاورزی در انتظار تصویب نهایی طرح جذب در بدنه دولت هستند اما این طرح در ماه‌های گذشته، بارها میان مجلس و شورای نگهبان پاسکاری شده تا اشکالات آن رفع شود.

طحان نظیف عمده اشکالات را در تامین اعتبارات مالی طرح و اختصاص چارت خالی دانست و گفت: دولت باید برای جذب این کارگزاران، هم اعتبار لازم اختصاص دهد و  هم چارت خالی به آنها تخصیص یابد؛ باید در نهادهایی که این عزیزان قرار است جذب شوند، چارت خالی وجود داشته باشد یا ظرفیت‌های جدید ایجاد شود.

به گفته وی، بیشتر ایرادات وارد به طرح از منظر همین تخصیص اعتبار و چارت خالی است و جای امیدواری است که به زودی این طرح به تصویب نهایی برسد و کارگزاران بتوانند در بدنه وزارت جهاد کشاورزی یا بانک کشاورزی جذب شوند.

این حقوقدان شورای نگهبان در عین حال در ارتباط با رویکرد شورای نگهبان به مقوله‌ی «اصلاح قانون کار» گفت: علیرغم اینکه تاکنون دو مرتبه لایحه اصلاح قانون کار توسط دولت‌های وقت (یکبار در زمان دولت احمدی‌نژاد و بار دوم در دولت روحانی) به مجلس ارائه شده اما هیچ کدام از این لوایح در مجلس به تصویب نرسیده و لاجرم به شورای نگهبان ارسال نشده است؛ بنابراین چون تا امروز هیچ نسخه‌ای از لایحه اصلاح قانون کار به شورای نگهبان نیامده، نمی‌توانیم در مورد آن موضع بگیریم.

طحان نظیف تاکید می‌کند: وظیفه شورای نگهبان تطبیق مصوبات مجلس با الزامات شرع است و اگر روزی لایحه اصلاح قانون کار به شورای نگهبان بیاد، حتما آن را با استناد به الزامات شرع بررسی خواهیم کرد و بدون شک از تجربیات و مطالبات کارگران در این زمینه نیز بهره خواهیم برد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز