خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از حسین امیری‌گنجه؛

"روابط عمومی" حلقه واسط مهندسی ارتباطات با رسانه‌ها

"روابط عمومی" حلقه واسط مهندسی ارتباطات با رسانه‌ها
کد خبر : ۹۱۴۷۹۸

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی با انتشار یادداشتی نقش روابط عمومی در میزبانی از رسانه‌ها را تشریح کرد.

کیفیت روابط یکی از عواملی است که در تعیین سرنوشت هر موسسه، گروه و فرد نقشی اساسی دارد و آنها را در رسیدن به اهداف مشترک کمک و یاری می‌نماید. این راهبرد به عنوان یک شاخص مهم در مدیریت امروز نهادینه شده است که افراد و موسسات برای تحقق اهداف سازمانی خود نیازمند برقراری ارتباط دوسویه، درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و آحاد مردم هستند.

امروزه نقش و اهمیت عملکرد روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی که با بیش از 43 میلیون نفر از جمعیت کشور ازجمله کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در ارتباط است، بیش از گذشته احساس می‌شود. سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی که به لحاظ ماهیت، تعهدات و خدماتی که ارائه می‌دهد، سازمانی تاثیرگذار و چندوجهی است. از منظر پوشش تعهدات و خدمات به بیمه‌شدگان اهمیت اجتماعی دارد، تعداد افراد تحت پوشش که نیمی از آحاد مردم و اقشار مختلف ایران اسلامی را تشکیل می‌دهد و همچنین ارتباط مستمر با نهادهای مدنی مانند تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون بازنشستگی، ماهیتی سیاسی اجتماعی را تداعی می‌نماید و از سوی دیگر این سازمان به دلیل تاثیرگذاری بر نظام تولید، اشتغال و امنیت نیروی کار و همچنین به واسطه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی در چرخه اقتصادی کشور نقش موثری دارد. بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌ها و مجموعه فرایندها و تلاش‌های گسترده‌ ارتباطی است که در مواجهه با افکار عمومی با مدیریت گردش اطلاعات توسط روابط عمومی را کاری پیچیده، حساس و تامل‌برانگیز کرده است. در این میان رسانه‌ها هم نیز به عنوان یکی از شاخص‌های مهم جامعه مدنی برای ایجاد و تقویت رابطه موثر و درک متقابل، نقشی حیاتی دارند.

حلقه واسطه مهندسی ارتباطات با رسانه‌های دیداری، شنیداری، گفتاری و الکترونیکی (فضای مجازی) از طریق روابط عمومی شکل می‌گیرد و روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به لحاظ فلسفه و ماهیت عملکردی خود ضمن برقراری ارتباط و ایجاد رضایتمندی جامعه هدف در مهندسی گردش اطلاعات رویکرد چندوجهی دارد، از سویی سعی دارد علاوه بر استقرار نظام اطلاع‌رسانی و ارتباط با جامعه، اطلاع‌یابی را ساماندهی نماید و از سویی دیگر بازخورد پیام، ترغیب و اقناع مخاطبان را مورد تجزیه و تحلیل قرار ‌دهد.

امروزه روابط عمومی الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اصلاح مناسبات و رفتار سازمانی تلاش می‌کند تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه؛ کارایی و اثربخشی فرایندها را منعکس نماید.  

27 اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌های بی‌شائبه فعالان عرصه روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی تشکر و قدردانی شود. تلاش‌های صادقانه، همت والا، اخلاق‌مداری و مردمداری این عزیزان را در حوزه ارتباطی سازمان جهت ارتقای سطح رضایتمندی جامعه هدف ارج می‌نهیم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون در تمامی عرصه‌های زندگی و کار را برایشان خواستارم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز