آیا امکان تکمیل فواصل میان سوابق بیمهای وجود دارد؟
بیمهشدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد؛ راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیشبینی شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این افراد میتوانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.
در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه میشود کمیتهای تشکیل و از همه ابعاد موضوع بررسی میشود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید میشود و به کارفرما اعلام میشود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ میشود.
گفتنی است، افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.
خاطرنشان می سازد، تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی از سوی بیمه شدگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه کمتر از ۱۰ سال است. براساس قانون این دسته از بیمهشدگان تأمین اجتماعی میتوانند سوابق بیمهپردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.
سازمان تامین اجتماعی به بیمهشدگان عزیز توصیه میکند که پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود در سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمهپردازی ادامه دهند.