محمد عسگری خبر داد:
بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی ۱۵ هزار واحد تولیدی همدان به تامین اجتماعی
به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان، ۱۵ هزار واحد تولیدی، خدماتی دولتی و خصوصی در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی همدان بدهی دارند.
محمد عسگری (مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان) به خبرنگار ایلنا گفت: ماهیانه ۷۵ میلیارد تومان در استان درآمد داریم که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در بخش درمان و بیمه هزینه میشود و بهطور متوسط ماهیانه بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان از سازمان مرکزی به استان کمک میشود تا بتوانیم خدماتدهی مناسبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: با افتتاح دو شعبه سوم در همدان و فامنین در هفته دولت، تعداد شعب از ۱۱ به ۱۳ شعبه افزایش پیدا کرده است.
عسگری یادآور شد: با توجه به افزوده شدن این دو مرکز ۱۸ مجوز استخدام در بخش بیمهای و حدود ۷۷ نفر در بخش درمان مجوز استخدام برای همدان صادر شده و متقاضیان تا روز دوشنبه برای ثبت نام فرصت داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دو مجوز کارگزاری به شهرستان همدان اضافه شده، شعبه یک و دو ما هر شعبه یک کارگزاری داشت که دو مجوز دیگر هم داده شده که تا یک ماه آینده دو کارگزاری هم اضافه خواهد شد و ارائه خدمات به بیمه شدگان و کارفرمایان با سهولت و روند بسیار روانی خدمات ارائه خواهد شد.
انتقال پرونده بیمه رانندگان و قالیبافان به شعبه سوم تأمین اجتماعی همدان
مدیر شعبه سوم تأمین اجتماعی همدان نیز گفت: با راهاندازی شعبه سوم پرونده رانندگان و قالیبافان به این شعبه منتقل و بخشی از ازدحام در شعبه اول و دوم کاسته خواهد شد.
حشمتا... محمدظاهری ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر بیمه شده اصلی راننده و قالیباف هستند و همچنین سه هزار و ۲۰۰ پرونده مستمریبگیر به شعبه سوم انتقال پیدا کرد که با افراد تحت تکفل خود در مجموع به ۸۵ هزار و ۴۰۰ نفر خدماتدهی میکنیم.
این مقام مسؤول با بیان اینکه رانندگان و قالیبافان قشر ضعیف جامعه هستند، اظهار کرد: تلاش کردیم تا بتوانیم رفاه این افراد را در شعبه سوم مهیا کنیم.
وی ادامه داد: این شعبه در حال حاضر استیجاری است و حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه اولیه برای راهاندازی آن صورت گرفته است.
مدیر شعبه سوم تأمین اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: با کمک رؤسای شعب یک و دو و مساعدت مدیرکل قصد داریم پرونده پیمانکاران را به این شعبه انتقال دهیم تا از بار تجمع مراجعه کنندگان به شعب یک و دو کاسته شود.
وی با بیان اینکه آغاز به کار شعبه با سختی بسیاری همراه بود، اظهار کرد: با در نظر گرفتن تعداد اندک کارکنان، این سختی دوچندان بود؛ چراکه تمامی فعالیتهای سازمان بهصورت شبکهای انجام میشود این در حالی است که حدود ۲۰ هزار پرونده از دو شعبه یک و دو در فروردین و اردیبهشت که در تهران مورد رسیدگی قرارگرفته بود دوباره برای بررسی به شبکه این شعبه وارد شد.