یک مقام صنفی کارگران راننده عنوان کرد:
انتقاد از انحصاری شدن مسئولیت ارائه خدمات کارت هوشمند و بیمه رانندگان
یک فعال حقوق صنفی کارگران راننده در استان تهران از انحصاری شدن مسئولیت ارائه خدمات کارت هوشمند وبیمه اجتماعی رانند گان به سه تشکل صنفی انتقاد کرد.
«نوروز علیزاده» با عنوان مطلب فوق به ایلنا گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای به همراه اداره تامین اجتماعی استان تهران، مسئولیت ارائه خدمات کارت هوشمند و بیمه اجتماعی رانندگان را منحصرا به سه تشکل صنفی( کانون انجمن صنفی رانند گان برون شهری کالای شهر تهران ،انجمن صنفی کارگری راننده ای مسافربری برون شهری وانجمن صنفی سواری کرایه شهر تهران) واگذار کردهاست و سایر انجمنهای صنفی مرتبط فعال در استان برای ارائه خدمات به اعضای خود محدود شدهاند.
رییس انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا برون شهری شهرستان شهریار با بیان اینکه سازمانهای راهداری و حمل ونقل جاده ای وتامین اجتماعی استان تهران تنها این سه انجمن صنفی را برای ارائه خدمات کارت هوشمند وبیمه اجتماعی مجاز اعلام کرده است؛ افزود:فقط در حوزه رانند گان برون شهری در استان تهران حدود 25 انجمن صنفی فعالیت دارند که اجازه ارائه خدمات کارت هوشمند وبیمه ی اجتماعی به متقاضیان را ندارند.
به گفته وی مطابق ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران همه انجمن های صنفی در حوزه حمل ونقل جاده ای اجازه فعالیت وارائه خدمات به اعضای خودرا دارند وانحصاری کردن خدمات کارت هوشمند وبیمه اجتماعی رانند گان فقط به سه تشکل صنفی غیر قانونی است.
علیزاده در ادامه تصریح کرد: رفتارگزینشی سازمانهای راهداری و تامین اجتماعی سبب ایجاد محدودیت فعالیت صنفی برای تشکلات کارگری رانندگان در رابطه با ارائه خدمات کارت هوشمند و بیمه اجتماعی به قشر زحمتکش رانندگان شده است.
به گفته وی از سوی شماری انجمن های صنفی کارگری رانندگان استان تهران نامه نگاری هایی با سازمانهای راهداری و تامین اجتماعی در این خصوص شده که تاکنون پاسخی دریافت نشده است.
علیزاده در پایان از مسئولین سازمانهای راهداری و اداره تامین اجتماعی تهران در خواست کرد هر چه سریعتر به مشکلات انجمن های صنفی کارگری رانندگان رسیدگی کنند.