مدیر کل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی:
طراحی I.C.T سازمان تامین اجتماعی بر پایه رهنمودهای ISSA
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی گفت: این ماموریتها براساس رهنمودهای ایسا طراحی شده است.
به گزارش ایلنا سیدابوالحسن پورحسینی در کارگروه نخست سمینار منطقه ای فنی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ایسا) گفته است: سازمان تامین اجتماعی در بخش آی تی ٧ ماموریت اساسی را دنبال میکند.
وی افزود: رویکرد ما در اجرای این ماموریتها، دارای ٤ مرحله است. مرحله نخست توجه و تقویت زیرساختهای لازم برای گسترش آی تی در زمینه خدمات بیمهای و درمانی است.
حسینی مرحله دوم را ایجاد سازوکارهای حمایتی برای تقویت نظام آی تی برشمرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای یک مرکز اطلاعاتی (دیتا سنتر) است که تمامی مراکز اطلاعاتی به این شبکه متصل هستند. بر اساس این اطلاعات مدیران ارشد سازمان میتوانند در سطح کلان تصمیم گیری کنند.
مدیرکل دفتر راهبری سیستمهای سازمان ایجاد شبکه الکترونیکی و ارتباطی را مرحله سوم رویکرد در بخش آی تی برشمرد و گفت: بر اساس این شبکه، شعبههای بیمه در سراسر کشور میتوانند به یکدیگر متصل شوند و به تبادل اطلاعات بپردازند.
پورحسینی توجه به بخش سختافزاری فناوری اطلاعات را مرحله چهارم رویکرد این حوزه برشمرد و افزود: یکی از مهمترین مسائلی که میتواند در زمینه گسترش سختافزاری اطلاعات ما را یاری کند، شناسایی آخرین نوآوریها و فناوریها در این زمینه است که بر اساس آن مدیریت منابع سختافزار میسر میشود.
گفتنی است، سمینار منطقهای اتحادیه بینالمللی تامین اجتماعی (ایسا) به میزبانی سازمان تامین اجتماعی با برگزاری دوکارگروه در روز نخست و پرسش و پاسخ در زمینه مباحث هریک از کارگروهها به پایان رسید.
کارگروه نخست این سمینار اختصاص به موضوع «استفاده کارا از ICT» به ریاست دکتر محمد حسن احمدپور، معاون اداره کل امور بینالمللی سازمان تامین اجتماعی داشت. در این کارگروه نمایندگان کشورهای ایران از سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و نماینده کشور هندوستان تجارب سازمانهای خود در زمینه استفاده از ICT را ارائه کردند.