عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:
دولت تکلیف الکترونیکی شدن اطلاعات بیمه شدگان را روشن کند
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی میگوید: همچنان بخش قابل توجهی از زیانهای مالی سازمان تامنی اجتماعی از بابت سوء استفادههایی است که دفترچه بیمههای صادر شده این سازمان میشود.
«اکبر شوکت» با اعلام این مطلب به ایلنا، گفت: شاید نزدیک به یک دهه است که مدیران سازمان تامین اجتماعی در صدد راهاندازی یک بانک جامع الکترونیکی از اطلاعات مروبط به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند و تا این لحظه با وجود وعدههای مکرر سازمان تامین اجتماعی هنوز این اتفاق محقق نشده است.
وی بابیان اینکه مهمترین دلیلی که باعث شده است تا سوء استفادههای برخی اشخاص حقیقی و حقوقی از خدمات ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی ادامه یابد به فقدان بانک اطلاعاتی مدرن بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باز میگردد، ادامه داد: قطع یقین اگر مدیریت سازمان تامین اجتماعی به سمت الکترونیکی شدن خدمات خود حرکت کند در آینده نزدیک امکان چنین سوء استفادههایی به صفر خواهد رسید.
عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: طبق گزارشهای رسمی سازمان تامین اجتماعی سالانه مبالغ قابل توجهی از اعتبارات سازمان تامین اجتماعی بابت پرداخت هزینه چنین سوء استفادههایی که بیشتر در قالب استفادههای نابجا از دفترچههای بیمه است میشود.
شوکت با اشاره به پیمان همکاری که هفته گذشته میان نماینده مدیریت سازمان تامین اجتماعی ایران با نماینده مدیریت سازمان بیمههای اجتماعی کره جنوبی در خصوص راهاندازی بانک اطلاعاتی منعقد شد، افزود: امیدواریم که با اجرای این تفاهم نامه دست کم این بار شاهد سازمان دهی بانک اطلاعاتی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باشیم.
وی بابیان اینکه به دلیل مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان تامین اجتماعی از مستمری بگیران گرفته تا متقاضیان استفاده از خدمات درمانی به خوبی با با محدودیتهای کمی و کیفی خدمات این سازمان آشنا هستند، گفت: انتظار داریک که دست کم با راهاندازی بانک جامع اطلاعاتی بیمه شاهد ارتقا خدمات این سازمان باشیم.