خبرگزاری کار ایران

تجمع معلولان در اعتراض به لایحه بودجه ۱۴۰۴/ سیاسی نیستیم، مشکل معیشتی داریم

تجمع معلولان در اعتراض به لایحه بودجه ۱۴۰۴/ سیاسی نیستیم، مشکل معیشتی داریم
کد خبر : ۱۵۴۸۴۹۴

جمعی از افراد دارای معلولیت، صبح امروز، یکشنبه ۶ آبان ماه، مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در اعتراض به لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۴ تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از افراد دارای معلولیت، صبح امروز، یکشنبه ۶ آبان ماه، مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در اعتراض به لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۴ تجمع کردند.

آن‌ها پیش از آنکه مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کنند، چند ساعتی مقابل مجلس حضور یافتند و با شاهرخ رامین، نماینده دماوند، صحبت کردند.

آنها همچنین خواستار صحبت با غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق، بودند که موفق به دیدار نشدند و ملاقات آنها به روزهای آتی موکول شد.  

تجمع‌کنندگان به افزایش ۲۰درصدیِ مستمری و وجودِ ردیف ۲ بند پ تبصره ۱۲ در لایحه برنامه بودجه معترض هستند.

آنها همچنین به معوقات حق پرستاری و عدم اجرای ۸ ماهه مصوبه کمک هزینه معیشتی معترضند و از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا بودجه‌ی لازم را برای اجرای این حقوق در نظر بگیرند. 

آن‌ها می‌گویند: افزایش ۲۰ درصدیِ مستمری در شرایطِ تورمی و شرایطی که سبد معیشت بالای ۳۰ میلیون تومان است، توهین به معلولان است. ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان نمی‌تواند حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کند. 

آن‌ها همچنین وجود ردیف ۲ بند پ تبصره ۱۲ را در لایحه بودجه، باعث به حاشیه راندنِ ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان می‌دانند. 

طبق ماده ۲۷ این قانون «دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور نماید.» این در حالیست که طبق آیین‌نامه‌ای که هیات دولت برای کمک هزینه معیشتی مندرج در بودجه برای سال جاری نوشته، این کمک هزینه برای افراد سه دهک پایین جامعه ۱ تا ۳ میلیون تومان و برای دهک‌های بالاتر، حدود ۵۰۰ هزار تومان است، که البته آن هم تا کنون پرداخت نشده است. 

معلولان در فراخوان خود نوشته‌اند: «ما نه سیاسی هستیم، نه حامی حزب و گروهی؛ ما به سختی امرار معاش می‌کنیم. اگر ماده ۲۷ را کامل اجرا کنند به هیچ عنوان تجمعی نخواهیم داشت!»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز