خبرگزاری کار ایران

درباره یک شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگان فولاد انجام شد:

تکلیف بودجه سال آینده به دولت برای حمایت از شرکت دخانیات

تکلیف بودجه سال آینده به دولت برای حمایت از شرکت دخانیات
کد خبر : ۱۵۴۷۷۶۹

براساس لایحه بودجه سال آینده، وزارت صمت موظف است با تعیین عوارض گمرکی سیگار و تنباکوی وارداتی علاوه بر قوانین و مقررات موجود، سهم تولید داخلی از بازار مصرف را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴ که توسط دولت چهاردهم تنظیم شده و به مجلس داده شده است، لایحه به وزارت صنعت تکلیف کرده که سهم بازار شرکت دخانیات ایران (زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد) افزایش یابد. 

براساس لایحه بودجه سال آینده کل کشور، وزارت صمت موظف است با تعیین عوارض گمرکی سیگار و تنباکوی وارداتی علاوه بر قوانین و مقررات موجود «نظیر بند (ح) ماده (۷۳) قانون برنامه هفتم پیشرفت» سهم تولید داخلی از بازار مصرف را افزایش دهد. 

در حوزه دخانیات، تنها یک بند در بخش نخست لایحه دیده می‌شود که براین اساس در بند (ن) لایحه بودجه با شناسه بودجه‌ای (۷۰۱۱۲) آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با اجرای سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات دخانی در بخش کشاورزی و همچنین صادرات با تعیین عوارض گمرکی سیگار و تنباکوی وارداتی علاوه بر قوانین و مقررات موجود (نظیر بند (ح) ماده (۷۳) قانون برنامه هفتم پیشرفت) سهم تولید داخلی از بازار مصرف را افزایش دهد. 

منابع مذکور پس از تامین منابع مرتبط با سیگار و تنباکو در جدول شماره (۵)، به ردیف درآمد- هزینه…، واریز و بابت نوسازی و تجهیز خطوط تولید صنعت دخانیات، بر اساس طرحِ اصلاح ساختار نیروی انسانی و شرکتی این حوزه (که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان) به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد. 

پس از تصویب طرح اصلاح ساختاری مذکور، میزان عوارض این بند به پیشنهاد وزارت صمت به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. 

در سال‌های اخیر فعالیت شرکت‌های چند ملیتی دخانی در کشور با توجه به قوانین موجود به ویژه مالیاتی و نیز خلأ و ابهام قانونی در برخی موارد در کنار سیاستگذاری‌های اشتباه وعدم اجرای وظایف حاکمیتی درباره شرکت دخانیات ایران کاهش سهم این شرکت ایرانی از تولید و بازار داخلی دخانیات شده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز