خبرگزاری کار ایران

برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر کارگران تدوین شد

برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر کارگران تدوین شد
کد خبر : ۱۵۴۶۸۰۸

مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اعتیاد در محیط‌های کاری می‌تواند منجر به بروز حوادث، غیبت از کار، از دست دادن بهره وری، کم توجهی، تأخیر، ناخشنودی، کاهش تولید و الگوی کاری نامنظم شود.

به گزارش ایلنا، مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت کار از تدوین برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها ویژه جامعه کار و تولید خبرداد و گفت: تا پایان برنامه در سال ۱۴۰۶ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جلب همکاری‌های بین بخشی و مشارکت جامعه کارگران و کارفرمایان، شیوع مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها را به کاهش میزان ۱۰ درصد نسبت به سال پایه هدف‌گذاری کرده است.

مجتبی جلالیان (مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست هم‌اندیشی تبیین تفاهم نامه‌های منعقده فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و امور اجتماعی وزارت کشور که با حضور مدیران امور اجتماعی ادارات کل اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسرکشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مصرف مواد مخدر و الکل پدیده‌ای فراگیر، همگانی، جهانی و پیچیده است که می‌تواند سلامتی را مختل کرده و باعث از دست دادن شغل، مشکلات خانوادگی و مالی شود.

وی ادامه داد: همچنین اعتیاد در محیط‌های کاری می‌تواند منجر به بروز حوادث، غیبت از کار، از دست دادن بهره وری، کم توجهی، تأخیر، ناخشنودی، کاهش تولید و الگوی کاری نامنظم شود.

جلالیان افزود: برای دستیابی به اهداف این برنامه جامع، حداقل سه هدف راهبردی که شامل ارتقای نمره رفتارهای سلامت محور کارگران جامعه کار و تولید، ارتقاء نمره محیط کار مناسب برای کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل حفاظتی (به تفکیک نوع محل‌های کاری) و نیز ارتقاء بهره‌مندی کارگران کشور از خدمات غربالگری و مداخله را باید در این مدت افزایش دهیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و انسجام در حکمرانی حوزه اجتماعی گفت: شورای اجتماعی کشور در ایجاد هماهنگی و هم افزایی فرایندهای شناخت، برنامه‌ریزی مرتبط با حوزه اجتماعی در جهت اجرای برنامه‌های اثرگذار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه سلامت اجتماعی و ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره جهت کارگران پر خطر و در معرض خطر نقش محوری و حیاتی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز