خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آبدانان: چند ماه حقوق و بیمه معوقه داریم

کارگران شهرداری آبدانان: چند ماه حقوق و بیمه معوقه داریم
کد خبر : ۱۵۴۶۵۲۶

درحالی‌که کارگران شهرداری آبدانان مدعی‌اند ۴ تا ۵ ماه معوقات مزدی طلبکارند، شهردار این شهر می‌گوید: مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری شهرداری آبدانان تا مرداد ماه پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری آبدانان در استان ایلام مدعی‌اند در هفت ماه سپری شده از سال جاری، ۴ تا ۵ ماه حقوق معوقه طلبکارند به همین دلیل روز سه‌شنبه هفته جاری مقابل ساختمان شهرداری دست به اعتراض صنفی زدند.

این کارگران با بیان اینکه چند سالی‌ست مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، می‌گویند: شهردار مدعی است مطالبات مزدی کارگران شهرداری آبدانان تا مرداد ماه پرداخت شده این در حالیست که ما کارگران ۴ تا ۵ ماه حقوق طلبکاریم.

یکی از کارگران با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ایم، خواستار پرداخت معوقات مزدی خود و همکارانش شد و گفت: امیدواریم شهرداری هرچه سریعتر مطالبات مزدی و بیمه‌ای‌مان را کامل پرداخت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند. در روزهای گذشته تعدادی از کارگران به دفتر برخی مسئولان شهر مراجعه کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

یکی دیگر از کارگران که در واحد خدماتی کار می‌کند، اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلاتمان موضوع جابجایی کارگرانی است که سال‌ها در این واحد کار کرده‌اند و پیمانکار بدون دریافت نظر کارگران مرتبا آن‌ها را از یک واحد به واحد دیگر انتقال می‌دهد درنتیجه این کارگران به سختی به کار خود ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: مسئولانی که حقوقشان کامل و چندبرابر بیشتر از دریافتی کارگران است، چگونه می‌توانند شناخت درستی از وضعیت زندگی و معاش ما داشته باشند؟

دبیح الله دوستی (شهردار آبدانان) در گفتگو با سایر رسانه‌ها، با بیان اینکه مطالبات مزدی کارگران شهرداری آبدانان تا مرداد ماه به پیمانکار پرداخت شده و در حال حاضر منتظر دریافت صورت وضعیت‌های مالی ماه‌های شهریور و مهر ماه هستیم، درباره جابجایی کارگران نیز گفته است: در خصوص جابجایی کارگران، پیمانکار مختار است نیروهای خود را بر اساس تخصص و تعهدشان در واحد جدید بکار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز