خبرگزاری کار ایران

کارگران درباره تداوم پلمپ شرکت تامین ماسه فیروزکوه گفتند:

علت پلمپ تامین ماسه فیروزکوه بخاطر آلایندگی قصور مدیران است/ به شرکت فرصت شش ماهه داده شود تا کارگران بیکار نشوند

علت پلمپ تامین ماسه فیروزکوه بخاطر آلایندگی قصور مدیران است/ به شرکت فرصت شش ماهه داده شود تا کارگران بیکار نشوند
کد خبر : ۱۵۴۵۷۲۲

چندی پیش مسئولان حوزه بهداشت و محیط زیست پس از چند مورد اخطار، اقدام به پلمپ کارخانه شرکت تامین ماسه فیروزکوه به علت آلایندگی بیش از حد استاندارد کردند که این امر به بیکاری کارگران مجموعه منتهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخبار حاکی از تداوم بسته ماندن و پلمپ کارخانه شرکت تامین ماسه ریخته‌گری فیروزکوه و بیکاری کارگران این مجموعه است. 

چندی پیش مسئولان حوزه بهداشت و محیط زیست پس از چند مورد اخطار، اقدام به پلمپ کارخانه شرکت تامین ماسه فیروزکوه به علت آلایندگی بیش از حد استاندارد کردند که این امر به بیکاری کارگران مجموعه منتهی شده است. 

بنابر اظهارات یعقوبی (عضو سابق شورای اسلامی کار کارخانه ماسه فیروزکوه و کارگر اخراجی این مجموعه) سال گذشته این مجموعه به دلیل‌عدم پرداخت مزایای شغلی با شورای اسلامی کار به مشکل برخورده بوده که در ادامه اعتراضات کارگران، مدیرعامل شرکت تعدادی از اعضای شورا را از کارخانه اخراج و عملاً شورای قبلی منحل اعلام می‌شود. 

جمندی (عضو دیگر اسبق شورای اسلامی کار کارخانه ماسه فیروزکوه) که او نیز اخراج شده بود، با تایید این موضوع گفت: در رابطه با آلایندگی و سخت و زیان آوری شدید این مجموعه قبلاً اخطارهایی داده شده بود که به دلیل بی‌توجهی مدیران شرکت، در نهایت کار به بسته شدن مجموعه شرکت توسط مسئولان ختم شده است. در واقع با صرف هزینه بیشتر مدیران می‌توانستند مانع از بروز این اتفاق برای شرکت و کارگران شوند. 

گفتنی است، در این رابطه البته مدیران شرکت در ادامه پیگیری‌های ایلنا حاضر به گفتگو نشدند. 

سیدرحیم میرعبدالله (عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران و مسئول محور شرق استان) در این رابطه ضمن اظهارنظر درباره نگرانی کارگران این مجموعه درباره بسته شدن کارخانه گفت: مجموعه کارخانه تامین ماسه فیروزکوه از تولیدی‌های خوب شرق استان تهران بوده که عمده کارگران آن بومی بوده و نیروهای آن کارخانه را از آن خود می‌دانند. 

وی افزود: سال گذشته برای موضوع اختلافات مزدی و عدم پرداخت برخی مزایای مورد اختلاف، شورای اسلامی کار استعفا و برخوردهایی صورت گرفت، اما شورای اسلامی کار جدید با همراهی کارگران برای حفظ تولید مجموعه و بقای شرکت از مطالبات به حق خود کوتاه آمدند تا کار برقرار بماند و به فعالیت ادامه دادند. 

میرعبدالله تصریح کرد: کارخانه تامین ماسه فیروزکوه البته مشکل سختی و زیان آوری و آلایندگی داشت و پیگیری‌های ما نشان می‌داد که تلاش‌هایی نیز برای رفع این مشکل از سوی مدیریت شرکت وجود داشته است، اما به دلیل محدودیت در واردات برخی قطعاتی که موجب رفع آلایندگی می‌شود، در تامین نظر مسئولان و متولیان بهداشت و محیط زیست مشکل داشتند. 

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه توجه مسئولان به محیط زیست و آلایندگی قابل تقدیر است، اضافه کرد: ما به‌عنوان نماینده کارگری اطلاع داریم که کارگران مجموعه بابت این موضوع و تعطیلی کارخانه بسیار آزرده خاطر هستند و از مدیران و متولیان موضوع پلمپ کارخانه ماسه فیروزکوه می‌خواهیم باتوجه به اهمیت موضوع اشتغال پرتعداد مجموعه و معیشت کارگران، به مدیران مجموعه یک فرصت شش ماهه برای رفع نواقص و آلایندگی بدهند تا چرخ تولید و کار کارگران متوقف نشود و نیروها به سر کار بازگردند.

لازم به ذکر است، بسیاری از کارخانجات و کارگاه‌های شرق استان تهران به دلیل مشکلات نظارتی و اقتصادی دچار مشکل آلایندگی و زیان برای محیط زیست و طبیعت مناطق هستند که در سال‌های اخیر فشار بر آن‌ها برای رفع آلایندگی افزایش یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز