خبرگزاری کار ایران

مشکل کارگران بازنشسته شهرداری شوش برای دریافت سنوات حل نشد

مشکل کارگران بازنشسته شهرداری شوش برای دریافت سنوات حل نشد
کد خبر : ۱۵۴۵۶۸۱

حدود ۱۶ نفر از کارگران مجموعه شهرداری «شوش» که از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱بازنشسته شده‌اند، هنوز موفق به دریافت کامل مطالبات سنواتی خود نشده‌اند.

جمعی از کارگران بازنشسته شهرداری شوش در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ۱۶ کارگر بازنشسته شهرداری شوش هستیم که از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱با استفاده از قانون سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌ایم با این حال علارغم گذشت حدود ۲۰ ماه، هنوز شهرداری علارغم توان مالی کافی همه مطالبات سنواتی آن‌ها را نمی‌پردازد.

این کارگران مدعی هستند که بابت این مطالبه صنفی بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان طلبکارند که به مرور شهرداری بخشی از این طلب آن‌ها را (حدود یک سوم) با شکایت کارگران پرداخت کرده است.

یکی از کارگران بازنشسته مجموعه شهرداری شوش با یادآوری اینکه برابر مقررات کار و تامین اجتماعی سنوات پایان کار حقی بابت جبران سال‌هایی‌ست که کارگران نیروی جوانی و تجربه کاری خود را در توسعه کارگاه صرف کرده، افزود: مطابق قانون؛ این مزایا باید در زمان بازنشستگی و ترک کار پرداخت شود تا به پشتوانه آن کارگران بازنشسته بتوانند از عهده مخارج سالمندی برآیند.

وی با بیان اینکه شمار دیگری از همکاران شاغل در شهرداری شوش که بعد از اسفند ۱۴۰۱ مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت شده‌اند هنوز به دلیل پرداخت نشدن ۴ درصد هزینه سختی کارشان از سوی کارفرما، امکان بازنشستگی ندارند، گفت: کارگرانی در شهرداری مشغول به کارند که باید ۱۰ تا ۱۵ ماه پیش بازنشست می‌شدند اما هنوز نتوانسته‌اند.

او در ادامه با تاکید بر پرداخت به موقع سنوات کارگران بازنشسته‌ شهرداری شوش گفت: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده‌اند اما با روالی که شهرداری در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته، ارزش نقدی طلب آن‌ها بعد از حدود ۲۰ ماه کاهش یافته است.

این کارگر بازنشسته که به نمایندگی از سایر بازنشستگان شهرداری شوش سخن می‌گفت، افزود: با وجود آنکه کارگران از مشکلات آگاهند، اما معتقدند بایستی مطالباتشان به‌روز محاسبه و پرداخت شود. در غیر اینصورت این کارگرانند که با پائین آمدن ارزش پولشان؛ زیان می‌بینند. در واقع باید خسارت «تاخیر تادیه» ناشی از عدم وصول مطالبات کارگران پرداخت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز