خبرگزاری کار ایران

در حاشیه مراسم تودیع معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

موسوی: انتخاب سالاری عالی بود / میدری: تامین اجتماعی از یک وزارتخانه بزرگتر است/ سالاری: برای رفع ناترازی تامین اجتماعی کمک مجلس لازم است

موسوی: انتخاب سالاری عالی بود / میدری: تامین اجتماعی از یک وزارتخانه بزرگتر است/ سالاری: برای رفع ناترازی تامین اجتماعی کمک مجلس لازم است
کد خبر : ۱۵۴۰۸۷۳

مراسم تودیع معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ستاد مرکزی این سازمان بعدازظهر امروز با حضور میرهاشم موسوی (مدیرعامل سابق) و مصطفی سالاری (سرپرست جدید سازمان)، احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و جمعی از مدیران سازمان و شرکای اجتماعی آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تودیع معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ستاد مرکزی این سازمان بعدازظهر امروز با حضور میرهاشم موسوی (مدیرعامل سابق) و مصطفی سالاری (سرپرست جدید سازمان)، احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و جمعی از مدیران سازمان و شرکای اجتماعی آن برگزار شد.

موسوی: انتخاب سالاری عالی بود

در ابتدای این نشست، میرهاشم موسوی (مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی) با عرض خیر مقدم نسبت به حاضرین اظهار کرد: آرمان انقلاب اسلامی که در میان همه ما یکسان است، عدالت است که همه باید در جهت آن در مسئولیت‌های خود بکوشیم.

وی افزود: آمار بیکاری ما در این دوره به ۷.۷ رسید. بنگاه‌های نیمه تعطیل بازگشایی شد که اثرش در همین سازمان تامین اجتماعی دیده شد. بیمه بیکاری ما به ۱۵۰ هزار نفر کاهش یافت و این مسیری است که باید در دولت چهاردهم هم ادامه پیدا کند.

موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بودجه تامین اجتماعی ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بود که الان به ۹۶۸ هزار میلیارد رسیده که ۳ و نیم برابر است. مساله استقلال مالی و پایداری صندوق‌ها مورد توجه قرار گرفت. دوستان به یاد دارند که ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار بودیم و در اواخر سال ۱۴۰۰ گاهی ۵ هزار میلیارد تومان در ماه نیازمند استقراض بودیم.

وی ادامه داد: با ظرفیت داخلی سازمان و دولت کلیه این بدهی تسویه شد. ۷۷ هزار میلیارد تومان تعهد انجام شد که ۵۴ همت آن مستمری است. برای دادن مستمری هیچ ریالی استقراضی از سال ۱۴۰۱ به بعد نگرفتیم. حقوق‌ها تاخیر داشت و به روز ۳۰ ام ماه نرسید اما باز هم استقراض نکردیم. این درحالی است که ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده جدید داشتیم.

مدیرعامل پیشین سازمان اظهار کرد: دارایی‌های واگذارشده که خارج شد تا بدهی تادیه سازمان انجام شود، به بانک رفاه واگذار شد که مجموعه خودی بود و از سازمان تامین اجتماعی خارج نشد.

موسوی تاکید کرد: ما در این مدت تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخش درمان خط اعتباری گرفتیم که بزودی قابل تسویه حساب است و مشکلی برای سازمان ایجاد نکرده است.

وی در پایان به مدیرعامل جدید سازمان توصیه کرد: ما تصمیمات فوری و ضربتی گاه برای سازمان باید بگیریم. سرعت عمل بسیار مهم است. ضمن اینکه موضوع بهره‌وری در سازمان بسیار اهمیت دارد. یکی از الزامات کار ما در سازمان تامین اجتماعی قانونمداری است. ضمن اینکه مسئولیت و اختیارات نیروها باید واقعا تفویض شود. ضمن اینکه ابلاغیه سیاست‌های تامین اجتماعی و متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان بسیار مهم است. در پایان باید تاکید کنم که انتخاب آقای میدری دربرگزیدن آقای سالاری انتخابی عالیست‌.

اسدی: تبعیض میان صندوق‌های بازنشستگی رفع شود

در ادامه این نشست، محمد اسدی (رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی) اظهار کرد: آقای موسوی مدیری زحمتکش و توانمند بود و درب اتاقش به روی بازنشستگان کانون باز بود. ایشان در این کار بسیار استرس و اضطراب تحمل کرد و بابت تلاش شان تشکر می‌کنیم.

وی گفت: آقای سالاری نیز مدیری تواناست که ما شروع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از ایشان داریم‌. مردم از این انتصاب خوشحال هستند. زیرا می‌دانند ایشان در حوزه متناسب سازی حقوق هیچ تعارفی ندارند.

اسدی اضافه کرد: تعهدات جاری سازمان تامین اجتماعی ماهی ۳۰ هزار میلیارد تومان است که باید پرداخت شود. بیمه تکمیلی و تعهدات بیمه عمر و سایر تعهدات هم به تاخیر افتاده که باید مدیرعامل جدید به پرداخت آن همت گمارد. ضمن اینکه تشکلات کارگری و کارفرمایی وجود دارند که باید در چهارچوب سه جانبه گرایی باید مورد مشورت قرار گیرند.

این فعال حقوق بازنشستگان در پایان تاکید کرد: ما میان صندوق‌های بازنشستگی تبعیض بین تامین اجتماعی و سایر دولتی‌ها را داریم. این تبعیض‌ها درباره علی الحساب‌ها و مبالغ بازنشستگان ما را آزار می‌دهد که باید حذف شود.

سالاری: برای رفع ناترازی‌ها نیاز به کمک مجلس و دولت داریم

در ادامه این نشست، مصطفی سالاری (سرپرست سازمان تامین اجتماعی) بیان کرد: در ماه‌های گذشته به من پیشنهاد سازمان مطرح شد و من از اخذ مسئولیت این سازمان تامین اجتماعی از آن اجتناب می‌کردم. اما اصرار زیاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و لطف زیادی که به من داشتند و توصیه به پذیرش من را مجاب کرد. ضمن اینکه شخصیت آقای میدری و برنامه‌های ایشان برای بلندمدت در مجاب شدن من در پذیرش مسئولیت اثر داشت.

وی افزود: رفع ناترازی صندوق‌های تامین اجتماعی با همکاری مجلس و دولت قابل حل است. ضمن اینکه بحث متناسب‌سازی هم بسیار اهمیت دارد. آقای موسوی برای اجرای آن تلاش کرد و ان اشاالله بنده این مسیر را تکمیل خواهم کرد. همچنین باید با برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به سمت کاهش هزینه‌های درمان و درمان رایگان برویم.

سالاری اضافه کرد: ما از مجلس و وزیر محترم می‌خواهیم که در بحث تعهدات جاری دولت به تامین اجتماعی به کمک بیایند و بجای انباشت بدهی به سمت دریافت نقدینگی از دولت به شکل ماهانه حرکت کنیم.

میدری: تامین اجتماعی از یک وزارتخانه بزرگ هم بزرگتر است

در پایان این مراسم احمد میدری (وزیر کار) اظهار کرد: ما مدیری می‌خواهیم که توان اداره یک وزارتخانه بزرگ را داشته باشد چون تامین اجتماعی از یک وزارتخانه بزرگ نیز بزرگتر است. به همین دلیل آقای سالاری را انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه عرصه سیاست باید از عرصه مدیریت باید جدا باشد و مدیران باید غیر سیاسی باشند، گفت: مدیرعامل تامین اجتماعی باید با مجلس و وزرا و مردم تعامل داشته باشد و باید با هر قشری کار کند. البته در دولت‌ها مدیران عوض می‌شوند.

میدری تصریح کرد: آقای سالاری آرزوها را عملی می‌کند و من در دوسالی که در معاونت رفاه با ایشان همکاری می‌کردم، این را دیدم که در دفترچه الکرونیک چه زحمتی کشیدند. حجم مسئله‌ها و انتظارات از وزرا بسیار زیاد است. وزیر باید به صدها پست در کشور پاسخ دهد. کار در تامین اجتماعی هم بسیار سخت است و برای آقای سالاری آرزوی توفیق می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز