خبرگزاری کار ایران

در مجمع کار کشورهای عربی با حضور ILO ارائه شد:

برنامه کشورهای عربی برای توسعه بازار کار و اشتغال شایسته

برنامه کشورهای عربی برای توسعه بازار کار و اشتغال شایسته
کد خبر : ۱۵۴۰۷۴۳

معاون مدیر منطقه‌ای کشورهای عربی سازمان جهانی کار، در رویداد اخیر که روز چهارشنبه برگزار شده است، برای ترویج گفتگوی اجتماعی در کشورهای عربی بر توسعه بازار کار و توسعه کار شایسته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار (ILO)، این سازمان در نشستی منطقه‌ای به همت مسئول منطقه‌ای ILO در کشورهای عربی که در ریاض برگزار شد، برنامه ترویج گفتگوهای اجتماعی برای توسعه بازار کار در کشورهای عربی را پیش برده است.

پیتر رادمیکر، معاون مدیر منطقه‌ای کشورهای عربی سازمان جهانی کار، در رویداد اخیر که روز چهارشنبه برگزار شده است، بر ترویج گفتگوی اجتماعی در کشورهای عربی برای توسعه بازار کار و ارتقای فرهنگ کار شایسته تاکید کرد.

وی افزود: تغییرات عمیقی بازار کار جهانی رخ داده که دنیای تلاش و کار را متحول می‌کند. ما در گفتگوهای اجتماعی و صنفی خود باید روی این تغییرات تمرکز کرده و وزرای کار و اشتغال دولت‌های عربی را نسبت به زمینه‌سازی در جهت درونی سازی این تغییرات بازار کار تشویق کنیم.

رادمیکر تصریح کرد: مواردی چون اقتصاد پلتفرم و بازار کار دیجیتالی، بی‌ثبات کاری و کار آزاد و سایر اشکال اشتغال انعطاف‌پذیر به طور فزاینده‌ای در حال رایج شدن هستند و برای آنکه این انواع کار موجب استثمار بیشتر و فشار بر نیروی انسانی نشود، باید تمهیداتی در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی این کشورها درنظر گرفته شود. چالش‌هایی مثل امنیت شغلی، تامین اجتماعی و تضمین حقوق کارگران در اثر رشد پلتفرم‌های خدماتی ایجاد شده که باید به آن فکر کرد.

در این نشست بر ضرورت سه جانبه گرایی، تحقق کار شایسته در شرایط جدید، توجه به کارگران مهاجر در کشورهای عربی مهاجر پذیر شبه جزیره عربستان و اصلاح قوانین در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی کشورهای عربی تاکید شد.

در این مجمع مقامات، کارشناسان، رهبران تجاری، و نمایندگانی از فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان (FSC) و کمیته ملی کارگران عربستان سعودی (SNC) گرد هم آمده بودند. همچنین مقامات کارگری، کارفرمایی و نمایندگان وزارت‌خانه‌های کار و اشتغال کشورهای عربی دیگر (بیشتر در حوزه خلیج فارس) نیز در این نشست عمومی حضور داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز