خبرگزاری کار ایران

کارگران کمباین سازی تبریز: حقوق‌ها به موقع پرداخت شود

کارگران کمباین سازی تبریز: حقوق‌ها به موقع پرداخت شود
کد خبر : ۱۵۳۶۹۲۵

کارگران کارخانه «کمباین‌سازی سهند تبریز» از مدیریت جدید این واحد درخواست کردند پیگیر پرداخت به موقع حقوق، بیمه و سایر مطالبات صنفی آن‌ها باشد تا در وضع معیشتی آن‌ها تغییراتی حاصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه «کمباین‌سازی سهند تبریز» با توجه به اینکه از تغییر مدیریت بخش خصوصی این کارخانه بیش از شش ماه گذشته است و در عین حال تا یک ونیم ماه از مطالبات خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند(نیمی از حقوق اردیبهشت و تمام حقوق شهریور ماه)، از مدیریت درخواست کردند پیگیر پرداخت به موقع حقوق، بیمه وسایر مطالبات صنفی آنان باشد تا در وضع معیشتی آن‌ها تغییراتی حاصل شود.

از قرار معلوم، حدودا ۲۰ کارگر در کارخانه کمباین‌سازی تبریز با سوابق بالای کاری مشغول کارند، طی چند سال گذشته حقوق و بیمه خود را به موقع دریافت نکرده‌اند و این موضوع مشکلات زیادی را برای آن‌ها در زمینه معیشت، درمان و مسکن ایجاد کرده است.

براساس ادعای یکی از کارگران کمباین سازی؛ پیش از این مسئولیت این کارخانه و کارگران بر عهده یک کارفرمای بخش خصوصی دیگر بود که با متوقف کردن فعالیت این واحد تولیدی در عین حال مطالبات مزدی کارگران تا شش ماه پرداخت نمی‌شد.

این کارگر با بیان اینکه بهانه کارفرمایان برای تاخیر در پرداختِ حقوق و سایر مطالبات صنفی کمبود منابع مالی عنوان می شد، بر لزوم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران تاکید کرد و گفت: شرکت کمباین‌سازی سهند تبریز در حد توان پرداخت حقوق و بیمه کارگران را به موقع انجام دهد تا کارگران بتوانند از این طریق مشکلات معیشتی، درمان و مسکن خودرا حل و فصل کنند.

او با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق کارگران، دیده نشدن زحمات آن‌ها و مشکلات پیش‌رویشان همیشه جای بحث و بررسی داشته و حال با افزایش قیمت‌ها، کرایه خانه، هزینه‌های درمان و مشکلات متعدد برای تأمین هزینه‌های معیشت دارند، گفت: کارگران کمباین‌سازی تبریز قشر زحمت‌کشی هستند که از سوی مدیران بالادستی هیچگاه دیده نشده‌اند و همیشه در مضیقه بوده‌اند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت کمباین‌سازی تبریز پرداختی‌ها را دیر انجام می‌دهند؛ با وجود این همه تورم و گرانی، روز به روز ارزش پول‌مان کمتر می‌شود و با تعویق‌های چند ماهه، عملا حقوق‌مان دردی از ما دوا نمی‌کند.

او با بیان اینکه اکثر کارگران کمباین‌سازی بدنبال تامین امنیت معیشتی خود هستند، گفت: حقوقی که دریافت می‌کنیم جوابگوی معاش کارگران نیست وطبق مصوبه شورای عالی کار پرداخت می‌شود.

به گفته وی؛ کارگران کمباین‌سازی امیدوارند با گسترش فعالیت تولیدی کارخانه که هم اکنون به صورت حداقلی انجام می‌شود مزایای اضافه‌کاری و تشویقی، پرداخت‌ کارانه، حق بهره‌وری وسایر مزایای صنفی و قانونی آنان مجددا پرداخت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز