خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

ریشه حوادثی مانند معدنجوی طبس خصوصی سازی معادن کشور است

ریشه حوادثی مانند معدنجوی طبس خصوصی سازی معادن کشور است
کد خبر : ۱۵۳۵۵۳۴

مراسم یادبود جانباختگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت و یادبود جانباختگان حادثه انفجار معدن زغالسنگ معدنجو طبس در محل دانشگاه علمی و کاربردی خانه کارگر با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) و حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار)، احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و جمعی از فعالان کارگری و اعضای این تشکل عصر امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا محجوب ضمن تسلیت این حادثه اظهار کرد: ما شهید حسن نصرالله را از دست دادیم که بنده ساعت‌ها با ایشان صحبت کردم و تصدیق می‌کنم که ایشان دوستدار ایران و انقلاب بود.

وی افزود: سخت‌ترین کار ممکن انسان کار در معدن زغال سنگ در محیطی صدها متر زیر زمین است. حال باید ببینیم در جاهایی که جای‌ نشستن نیست، چطور این افراد کار می‌کنند. این حادثه بزرگترین حادثه معدنی کشور بود که از حادثه سنگرود رودبار هم بیشتر بود.

دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد: خصوصی سازی معادن مادر این مشکلات است. سند حرف ما عدم وقوع حوادث در معادن دولتی است و این درحالی است که بیشترین میزان برداشت معدن در همین معادن خصوصی است.

وی تصریح کرد: آقای رحیمیان تاکید داشتند که به افراد گفته‌اند که سنسورها را خاموش کنید که کار بدون سنجش گاز ادامه یابد. عدم کفایت کارفرما در اداره شرکت مسجل است. فقط ۲۲ نفر کسانی بودند که برای نجات دوستان خود جان خود را از دست دادند. تهویه بلوک بی و سی به هم وصل بودند و عملا نشت و انفجار تسری یافت.

محجوب خاطرنشان کرد: ما از همه ناظران، مسئولان و مدیران شرکت با وکلای مجربی که داریم تماس می‌گیریم. اینکه حسگر را به اسم تحریم خاموش کنند، قابل قبول نیست. سوداگران حق ندارند به این شکل بر کارگران بی صدا ظلم کنند. بیانیه فنی و تحقیقی نیز با عالمان این فنون تنظیم خواهیم کرد و حقایق را خواهیم گفت.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم که فعالان کارگری و دلسوزان طبقه کارگر سکوت نکرده و سخن بگویند و واقعیت را بگویند. ما مستند و مستدل حرف می‌زنیم و در راه بیان حق نمی‌ترسیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز