خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات استان گیلان؛

شوراهای اسلامی پل ارتباطی کارگران و مسئولان هستند

شوراهای اسلامی پل ارتباطی کارگران و مسئولان هستند
کد خبر : ۱۵۳۱۸۵۶

گردهمایی بیش از ۶۰ شورای اسلامی کار کارخانجات استان گیلان با حضور اعضای هیات مدیره‌ی کانون شوراهای اسلامی کار و دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران و دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان و سایرتشکل‌های صنفی کارگری گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا ؛در ابتدای مراسم فرجی (رئیس کانون شورای اسلامی کار استان گیلان )گفت؛ نهاد مقدس شوراها پل ارتباطی بین کارگران با مسئولین است و باید در چهارچوب قانون از کار، کارگران و نحقق عدالت اجتماعی و همچنین استیفای حقوق حقه کارگران حفاظت و حراست و پاسداری نمود.

در ادامه حسن ایزدی دبیر اجرایی خانه کارگر به ایراد سخن پرداخت و گفت؛ استان گیلان از محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر معیشت، درمان و امنیت کارگران و مشکلات بازنشستگان است.

وی در ادامه از دولت، مجلس و تامین اجتماعی خواستار اجرای دقیق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اجرای دقیق قانون الزام شد.

در پایان نصرالله دریا بیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به اهمیت وحدت و انسجام در جهت حفظ دستاوردهای کارگری به ویژه قانون کار پرداخت و گفت: قانون کار یادگار حضرت امام برای تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت و تنظیم روابط بین کار و کارفرما است و باید از این دستاورد مهم امام و انقلاب حفظ و حراست نمود تا کارگران ایران طعم شیرین عدالت اجتماعی و آرامش را بچشند.

دبیر مناطق شمال کشور در ادامه به اهمیت توسعه تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: بسط و توسعه نهادهای کارگری و بازنشستگی بویژه تشکل مادر کارگران یعنی خانه کارگر می‌تواند عامل وحدت و استیفای حقوق حقه کارگران و بازنشستگان که نظارت بر حسن اجرای قانون کار و قانون تامین اجتماعی و کوتاه شدن رابطه‌ی فقر و غنا در جامعه و آرامش خاطر کارگران و بازنشستگان و انعکاس معضلات جامعه کارگری و بازنشستگی به دولت و مجلس باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز