خبرگزاری کار ایران

تظاهرات ده هزار کارگر استرالیایی معترض به لغو حق اعتصاب

تظاهرات ده هزار کارگر استرالیایی معترض به لغو حق اعتصاب
کد خبر : ۱۵۲۲۷۴۷

بیش از ۱۰ هزار کارگر در ملبورن پایتخت استرالیا با ابزارهای کار خود علیه سیاست‌های دولت به شیوه نمادین در این شهر بزرگ راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین، بسیاری از افراد عضو اتحادیه سراسری کارگران ساختمانی، معادن و دریانوردی در سرتاسر استرالیا پس از مخالفت نخست وزیر این کشور با شکایت قضایی اتحادیه از وزارت عمران و حمل و نقل این کشور به خیابان‌ها سرازیر شدند. 

روز سه شنبه، در اقدامی غافلگیرکننده بیش از ۱۰ هزار کارگر در ملبورن پایتخت استرالیا با ابزارهای کار خود به شیوه نمادین در این شهر بزرگ راهپیمایی کردند. 

این کارگران اعتراض خود را برای تسلط دولت فدرال بر اتحادیه سراسری کارگران ساختمانی، معادن و دریانوردان «CFMEU» و همچنین لغو حق اعتصاب آن‌ها در پروژه‌های طرف قرارداد دولت، نشان دادند. 

مایکل راوبار از رهبران کارگری استرالیا در این تجمع اظهار کرد: این بزرگترین کارزار و مبارزه صنفی در تاریخ استرالیای مدرن است که تا به حال داشته‌ایم، همه ما آماده هستیم تا از سنگر حقوق خود عقب نکشیم. مقامات دولتی باید کنترل خود بر اتحادیه‌های کارگری و مهار کردن حق اعتصاب کارگران را متوقف کنند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دولت به کارگران این کشور زور بگوید. 

تعدادی از رهبران اتحادیه‌های یقه آبی از جمله اتحادیه کارگران دریانورد و کارگران بنادر و گمرکات استرالیا، اتحادیه راه آهن، تراموا و اتوبوس، و اتحادیه کارگران برق و مخابرات نیز در راهپیمایی حضور یافته و سخنرانی کردند. 

گفتنی است منابع کارگری به گاردین گزارش دادند که اعتراضات و اعتصابات دو روز اخیر در استرالیا به دلیل بی‌سابقه بودن؛ مسئولان را شوکه کرده و باعث نزاع در جلسات داخلی پارلمان میان اعضای رادیکال حزب سبز و حزب کارگر استرالیا با حزب لیبرال حاکم شده است.

وزارت عمران و حمل و نقل استرالیا طی اقدامی دستورالعملی صادر کرده بود که طبق آن کارگران فنی و ساختمانی مربوط به پروژه‌های مرتبط با این وزارتخانه در عملیات‌های اصلی حق اعتصاب ندارند. این اقدام موجبات خشم و شکایت قضایی اتحادیه «CFMEU» شده بود و در پاسخ به اقدامات حقوقی و قضایی این اتحادیه، نخست وزیر استرالیا این اتحادیه را ضمن نام بردن تهدید کرده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز