خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارکنان مخابراتی آمریکا به خاطر پیمان شکنی در مذاکره

اعتصاب کارکنان مخابراتی آمریکا به خاطر پیمان شکنی در مذاکره
کد خبر : ۱۵۱۹۵۲۲

کارگران و کارمندان قدیمی‌ترین شرکت مخابرات در حوزه پست، تلگراف و تلفن، روز گذشته (یکشنبه) در اعتراض به وضعیت مزدی اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی آمریکایی KPLC، جمعی از کارگران و کارکنان ابرشرکت مخابراتی آمریکا «AT&T» در اقدامی در سراسر شرق آمریکا اقدام به اعتصاب در اعتراض به‌ عدم توافق مزدی کردند. 

کارگران و کارمندان قدیمی‌ترین شرکت مخابرات در حوزه پست، تلگراف و تلفن، روز گذشته (یکشنبه) در اعتراض به وضعیت مزدی اعتصاب کردند. این کارگران بیشتر در محدوده شرق و جنوب شرق آمریکا (در ایالاتی مثل فلوریدا، جرجیا و کارولینا و. .) دست به اعتصاب زدند. 

شیوه اعتراضی و اعتصاب این شرکت به این نحو بوده که کارگران در گروه‌های چند ده نفره در مقابل تمامی شعب خدماتی این شرکت در ایالات تجمع و با پلاکاردها و پارچه نوشت‌هایی که روی آن نوشته شده است: «AT&T پیمان‌شکنی می‌کند» اعتراض کرده و مطالبه اصلاح قراردادها و مذاکره صحیح با اتحادیه کارگران را مطرح کردند. 

این شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا که حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد، خدمات تلفن و خطوط تلفن همراه را ارائه می‌دهد. این شرکت در دوره‌ای طولانی پس از پایان همه‌گیری کرونا، حقوق نیروهای خود را افزایش نداده است. همچنین بحث تعدیل نیرو در چهارچوب قراردادهای موقت مطرح شده و باعث شده تا هزاران کارگر و کارمند این مجموعه در خطر تعدیل نیرو و اخراج قرار گیرند. 

بیش از ۱۷ هزار کارگر و کارمند AT&T در اعتراض به آنچه آن‌ها «روش‌های ناعادلانه مدیران در طول مذاکرات مزدی» خواندند، در این اعتصاب یک روزه شرکت کردند. 

این اعتصاب توسط اتحادیه نیروهای برق و مخابرات آمریکا «CWA» سازماندهی شده بود. کارگران در بیانیه این تشکل اعلام کردند: شرکت با حسن نیت چانه زنی نمی‌کند. درگیر شدن در چانه زنی سطحی و طولانی کردن آن و عدم اعزام نمایندگان رسمی شرکت به میز مذاکره با اختیار تصمیم گیری و فرستادن افراد فرعی فاقد اختیار، از جمله حربه‌های شرکت برای تحت الشعاع قراردادن مذاکرات مزدی است. امتناع از چانه زنی بر سر موضوعات اصلی و نادیده گرفتن توافقات انجام شده قبلی در حین چانه زنی و کارشکنی، از جمله مواردی است که بار دیگر، مشکلاتی روزافزون را مقابل مذاکره کارگران قرار داده است. 

در این بیانیه تاکید شده است: اتحادیه ما با حسن نیت برای رسیدن به یک قرارداد منصفانه وارد مذاکره شد، اما با نمایندگان شرکتی که قادر به توضیح پیشنهادات چانه‌زنی خود نبودند و به نظر نمی‌رسید که اختیار معامله‌گری داشته باشند، صرفاً برای خریدن زمان آمدند و پس از چندین جلسه مذاکراتی که طی چند ساعت قابل جمع‌بندی است، ادامه داشته و حتی درصدی پیشرفت نکرده است. برای ما روشن است که شرکت از این حربه برای‌ عدم افزایش حقوق استفاده می‌کند و این درحالی است که کارهای سخت ما از کمترین حقوق در بین سایر شرکت‌های مشابه آمریکا و اروپا شناخته می‌شود. 

این اتحادیه هشدار داده که در صورت‌عدم ارائه لیست موارد دقیق از موضوعات مورد مذاکره و همچنین‌ عدم مشاهده جدیت شرکت در انجام مذاکرات حقوقی، دوباره اعلام فراخوان اعتصاب را مطرح می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز