خبرگزاری کار ایران

خیز طبقه کارگر انگلیس برای لغو مصوبات ضد تشکل‌های کارگری حزب محافظه‌کار

خیز طبقه کارگر انگلیس برای لغو مصوبات ضد تشکل‌های کارگری حزب محافظه‌کار
کد خبر : ۱۵۱۷۰۰۸

کارگران انگلستان بالاخره توانستند با تعویض دولت موفق به احیای حق اعتصاب و تشکل‌یابی خود شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین چاپ لندن، تشکل‌های کارگری انگلستان و اتحادیه‌های بزرگ آن اعلام کردند: با سقوط کابینه حزب محافظه‌کار انگلستان، ما حقوق صنفی خود در حوزه حق تشکل‌یابی و اعتصاب را که توسط محافظه‌کاران و لیبرال‌ها ربوده شده بود، پس می‌گیریم. این می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را در انگلستان دست کم به وضع سابق بازگرداند. 

اتحادیه سراسری کارگران بریتانیا «GMB» اعلام کرد: هفته گذشته آنجلا راینر (معاون نخست وزیر فعلی و عضو ارشد حزب کارگر انگلیس) بدترین قوانینی که تاکنون در طی سده‌های اخیر توسط حزب محافظه کار و حزب لیبرال دموکرات انگلستان در ممنوعیت اعتصاب کارگران در اروپا و انگلستان تصویب شده بود را لغو کرد. 

تشکل‌های کارگری انگلیس اعلام کردند: قانون مصوب سال ۲۰۲۳ میلادی حزب محافظه کار که به عنوان قانون اعتصابات (حداقل سطح خدمات اجباری برای‌عدم اعتصاب) شناخته می‌شود، حق اعتصاب را برای ۲۵ درصد (یک چهارم) از کل کارگران انگلستان سلب کرده بود. این قانون با قوانین حقوق بشر در تضاد بود. در ۱۰۰ روز اول حاکمیت حزب کارگر انگلستان، دولت اصلاحیه قانون جدید حقوق کار این کشور را معرفی خواهد کرد. این می‌تواند به طور اساسی توازن قدرت بین کارمندان، کارگران و کارفرمایان را اصلاح کند. 

حمله به اتحادیه‌ها توسط دولت‌های محافظه‌کاران و کارفرمایان حامی آن نشان داد که چگونه به راحتی همه حقوق‌های تثبیت شده کارگران و اصناف را با قدرت سیاسی از بین برده شد. اقداماتی مانند اخراج و استخدام مجدد، قراردادهای موقت هفتگی و موانع شدید برای به رسمیت شناختن اتحادیه‌های شرکت‌های چند ملیتی (مانند نمونه آمازون و استارباکس و... در انگلستان) تنها بخشی از این مانع تراشی‌ها بودند. این درحالی است که GMB معتقد است به خاطر فشار دولت انگلیس در سال‌های اخیر، اتحادیه‌ها با کاهش عضو مواجه شده بودند. اما امروز روز جشن کارگران برای نجات از کابینه و نخست وزیر سرمایه‌سالار قبلی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز