خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

آقای محجوب درک درستی از سه‌جانبه‌گرایی دارد

آقای محجوب درک درستی از سه‌جانبه‌گرایی دارد
کد خبر : ۱۵۰۹۶۹۹

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: ما به وزیری نیاز داریم که درک سه‌جانبه داشته باشد. آقای محجوب از جنس کارگران است و درک سه‌جانبه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن موسیوند، دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان، ضمن دفاع از معرفی علیرضا محجوب به عنوان وزیر پیشنهادی کار گفت: مهم‌ترین خصلت وزیر کار توانمند و خوب این است که درک سه‌جانبه داشته باشد. متأسفانه وزارت کار بعد از مرحوم سرحدی‌زاده چنین وزیری که سه جانبه‌گرایی را رعایت کند و کارگران و کافرمایان را در تصمیم‌گیر‌ها به شکل واقعی مد نظر داشته باشد، هنوز ندیده است. 

وی گفت: طبق مقاوله‌نامه سازمان جهانی کار، نظرات کارگر و کارفرما در تصمیم‌گیری‌ها باید مد نظر قرار گیرد اما در دوره‌های مختلف این اتفاق نیفتاده و دستمزد کارگران خاصه در دو دوره قبل بدون توجه به نمایندگان کارگری و در یک دوره نیز، بدون امضای آنها تصویب شد. ضمن اینکه وزیر کار در دوره‌ی قبل به دنبال این بود که وظیفه‌ی تعیین مزد کارگران را از شورایعالی کار بگیرد و به مجلس محول کند. چنین تصمیمی ناآگاهیِ وزیر کار را نشان می‌دهد.  

موسیوند بیان کرد: ما به وزیری نیاز داریم که درک سه‌جانبه داشته باشد. آقای محجوب از جنس کارگران است و درک سه‌جانبه دارد. ایشان درد کارگر و کارفرما را می‌فهمند، صاحب‌نظر اقتصادی هستند و مشکلات اقتصادی را می‌شناسند، از وضعیت اقتصادی و معیشتیِ مردم خبر دارند و برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.  

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: ایشان مشرف بر قوانین کار و تأمین اجتماعی هستند، و ما به یقین رسیدیم که دلسوزترین فرد برای کارگران آقای محجوب‌اند. در نتیجه من به عنوان دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان و عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آب، حمایت کامل خود را از ایشان اعلا می‌کنم. از آقای پزشکیان انتظار داریم به وعده خود عمل کنند و فردی را به عنوان وزیر کار انتخاب کنند که درک کامل در این حوزه داشته باشند. 

وی در پایان گفت: آقای محجوب ولایت‌پذیر و معتقد به نظام و بهترین گزینه برای وزارت کار هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز