خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار جنوب شرق استان تهران:

محجوب فردی جامع الشرایط برای تصدی وزارت کار است/ گزینه‌ای جز دبیرکل خانه کارگر نداریم

محجوب فردی جامع الشرایط برای تصدی وزارت کار است/ گزینه‌ای جز دبیرکل خانه کارگر نداریم
کد خبر : ۱۵۰۹۰۶۴

حیدر مظاهری گفت: را یک کارشناس زبده اقتصادی است که همزمان بر مسائل صندوق‌ها و اقتصاد بازار کار و روابط کار مسلط است، می‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه معرفی وزیر کار دولت چهاردهم به مجلس توسط رئیس جمهور، بحث در محافل مختلف و ذی نفعان این وزارتخانه و جامعه هدف آن در خصوص تعیین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور داغ شده است. 

حیدر مظاهری (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار جنوب شرق استان تهران و رئیس کانون بازنشستگان قرچک) با اشاره به اینکه علیرضا محجوب به‌عنوان دبیرکل خانه کارگر بهترین گزینه برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مسعود پزشکیان است، اظهار کرد: اعتقاد دارم که نظام ما در این مقطع حساس که با عملکرد ضعیف دولت‌های مختلف به موقعیتی رسیده که بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و کارگری در آن وجود دارد و برخی دیگر از مشکلات در آستانه مرحله عود کردن است، لذا در این شرایط حساس باید در انتخاب وزیر مهمی مثل وزیر کار دقت کنیم. 

وی افزود: یکی از چالش‌های تهدیدکننده ما صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق کشوری و تامین اجتماعی است. برای اینکه بتوانیم این بحران‌ها و ناترازی‌ها و مشکلاتی مثل ضریب پشتیبانی و کسری صندوق‌ها را رفع کنیم، کسی را می‌خواهیم که به مسائل اجتماعی، کارگری، روابط کار و مسائل بیمه‌ای مسلط باشد. معتقدم در شرایط حساس کنونی گزینه‌ای جز دبیرکل خانه کارگر نداریم.

مظاهری تصریح کرد: بی‌تعصب می‌گویم که شاید اگر آقای محجوب تحصیلات اقتصادی نداشته باشند، اما ایشان را یک کارشناس زبده اقتصادی است که همزمان بر مسائل صندوق‌ها و اقتصاد بازار کار و روابط کار مسلط است، می‌دانم. من به شخصه در کلاس‌های اقتصادی ایشان حضور داشتم و می‌دانم که برادرمان آقای محجوب در این حوزه از بسیاری از کارشناسان اقتصادی مدعی حتی در حوزه‌های محاسباتی و پیش‌بینی رویدادها مسلط‌تر است. ایشان همزمان به شاخص‌های نظام نیز پایبند است و برای پست وزارت کار جامع الشرایط محسوب می‌شوند. 

این فعال کارگری تاکید کرد: امروزه کارخانجات ما دچار مشکل هستند و شورای عالی کار نیز در این شرایط برای نیروهای مولد جامعه در سنوات اخیر تصمیمات خوبی نگرفته است. کارگران از داشتن نماینده نخبه و کاربلد در شورای عالی کار در سال گذشته محروم شد و این ضایعه بدی بود. کارگران انتظار نداشتند که در عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری کار از حضور در جلسات محروم باشد. 

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار جنوب شرق استان تهران با اشاره به اینکه «افق دید شخص رئیس جمهور کمک به جامعه کارگری و بازنشستگی بود» خاطرنشان کرد: برای یک کار تخصصی بسیاری از نیروهای دولت قبل امکان فراروی وجود نداشت. شخصیت وزیر باید وزین و کاردان باشد. امیدواریم وزیری داشته باشیم که بتواند شورای عالی تامین اجتماعی را احیا کرده و به برنامه‌های مدنظر رهبر انقلاب عمل کند. زیرا تاکنون بقول خود رهبری، ۳۰ درصد از نظرات ایشان اجرا شده و باقی نظرات ایشان روی زمین (بخصوص در حوزه تامین اجتماعی) باقی مانده است. 

وی ادامه داد: امروزه سازمان تامین اجتماعی ضریب پشتیبانی نزدیک به ۴.۳ پیدا کرده و این درحالی است که ۵۳ درصد جامعه را پوشش می‌دهد. چنین شرایطی کاملا حساس است و اگر تدبیری اندیشیده نشود و از نیرویی زبده استفاده نشود تا چالش صندوق حل نشود، تمام درآمد دولت باید صرف پرداخت حقوق بازنشستگان جامعه شود. 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر قرچک با اشاره به اینکه از منویات مقام معظم رهبری این است که جهش اقتصادی و اجرای عدالت در این شرایط توآمان به وجود بیاید، اضافه کرد: ایشان صریح گفتند که از نظر ایشان جامعه زمانی حال خوبی دارد که کارگرش حال خوبی داشته باشد. مدیریت اشتباه ما را دچار مشکل کرده است. در این شرایط به آقای محجوبی نیاز داریم که مسائل جناحی را وارد هیچ کار جدی نمی‌کند و فراتر از شخصیت اصولگرایی و اصلاح‌طلبی است. اگر ایشان توسط مجلس تایید شود، امید به صنعت و تولید و کارگر و کارآفرین واقعی باز خواهد گشت. 

مظاهری در پایان تاکید کرد: به عنوان یک فعال کارگری که سال‌های سال عمر خود را در تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کشور گذراندم، آقای محجوب را مناسب‌ترین فرد و با انگیزه‌ترین انسان برای بهبود شرایط در وزارت کار می‌دانم. آقای پزشکیان امیدواریم افراد فعال و کارآمد و با انگیزه‌ای مثل آقای محجوب را انتخاب کند که تخصص محور باشد. امیدواریم شرایط مورد پذیرش رئیس جمهور در آقای محجوب احصاء شود زیرا از سایر گزینه‌های مطرح یک سر و گردن پایین‌تر از ایشان هستند و برخلاف ایشان در وسط میدان کار نبوده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز