خبرگزاری کار ایران

ضرورت ساماندهی کارگران ساختمانی در قزوین

ضرورت ساماندهی کارگران ساختمانی در قزوین
کد خبر : ۱۴۹۶۸۴۰

شهر قزوین که یک منطقه کارگرنشین است نیاز به اجرای طرح ساماندهی محل استقرار کارگران فصلی و ساختمانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجتماع کارگران فصلی و ساختمانی در میادین شهرها در انتظارِ کار با آمدن فصل سرما سخت‌تر می‌شود. طی روزهای گذشته رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در حالی بر لزوم ساماندهی کارگران ساختمانی در قزوین تاکید کرده است که اخیرا در جلسه شورای شهر ساخت و ایجاد یک ایستگاه در ضلع شمال غربی میدان مادر مورد تایید قرار گرفته است.

یک کارگر ساختمانی در قزوین می‌گوید: شرایط یافتن کار برای کارگران فصلی و ساختمانی بسیار سخت است. بعضی روزها که کار کم باشد، تا عصر در میادین در انتظار کار هستیم. گاهاً از طریق انجمن‌های صنفی و گاهاً در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی کار پیدا می‌کنیم. اما یافتن کار در میادین آنهم در زمستان و برف و سرما خیلی دشوار است. اما بالاخره در زمستان هم نیاز به کار داریم.

او با بیان اینکه اجرای این طرح از سوی شهرداری در حالی به تعویق افتاده که کارگران ساختمانی نیاز مبرم به ساخت آن دارند، در ادامه گفت: در بسیاری از شهرها، فضاها و سازه‌هایی به کارگران ساختمانی و فصلی اختصاص داده شده تا بتوانند در فصول سرد و گرم سال در آن مکان متمرکز شوند اما این اتفاق علارغم درخواست کارگران هنوز به نتیجه نرسیده است.

این کارگر با بیان اینکه انتظار داشتیم شهرداری امکاناتی را برای آسایش مردم شهر که اکثرا کارگر هستند با ساخت مکانی برای اجتماع کارگران ساختمانی فراهم کند، از مسئولان استانداری، فرمانداری، اداره کار و شورای اسلامی شهرهای قزوین خواست تمهیداتی بیاندیشند تا اطرح احداث محل استقرار و ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی هرچه زودتر از سوی شهرداری اجرایی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز