خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در جمع فرهنگیان مطرح کرد:

در برابر شما جرائت شعار ندارم اما مقابل زورگویان می‌ایستم و کوتاه نمی‌آیم

در برابر شما جرائت شعار ندارم اما مقابل زورگویان می‌ایستم و کوتاه نمی‌آیم
کد خبر : ۱۴۹۵۴۴۳

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با شما صادق هستم و وعده‌ی دروغین نمی‌دهم. معتقدم باید مشکلات اموزش و پرورش را ریشه‌ای حل کنیم، باید مشکل معیشت معلمان و خدمات درمان و سلامت را حل کنیم و من قول می‌دهم که تا جایی که اختیار دارم، با مشورت این مشکلات را حل کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بعد ازظهر امروز، سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه، در جمع فرهنگیان در کانون پرورش فکری کودکان حاضر شد.

پزشکیان بعد از شنیدنِ صحبت‌ معلمان، فرهنگیانِ بازنشسته و برخی از تشکل‌های‌ فرهنگیان گفت: اهل دعوا نیستم اما زیر بار زور هم نمی‌روم. تا جایی که می‌دانم همیشه سمت مردم بودم و سعی کردم مردمی بمانم. دنبال مقام و پست نیستم و آنچه من را مجاب به کاندیداتوری کرد، نگرانی برای ایران و مملکتمان بود.

وی گفت: باور دارم که مملکت بدون مدرسه‌ای که در آن خلاقیت و مشارکت و کار تیمی وجود ندارد، درست نمی‌شود. حاکمیت باید مدرسه و معلم و فضای آموزش و پرورش را به این سمت ببرد. 

پزشکیان تاکید کرد: اگر روزی به قدرت رسیدم اولین اولویتم مدرسه‌هایی است که وضعیت نامناسبی دارند. برای وضعیت معیشت معلمان اقدام می‌کنم، مشکلات بازنشستگان و مشکل درمان آنها را حل می‌کنم. می‌توانم برای این‌ها به شما قول بدهم.

این کاندیدای انتخابات مجلس گفت: ما با هم می‌توانیم مملکت را درست کنیم. اجازه نمی‌دهم در مدرسه به هیچ معلمی بی‌احترامی شود، انجام این کارها در حدوداختیاراتم است و برای انجام آن قدرت دارم.

وی به بخشی از مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که در رابطه با آیین‌نامه استخدامی، اعمال نظام استخدامی، مشارکت معلمان در مدیریت و ... گفتید را می‌توان با مشارکت شما حل کرد.

پزشکیان تاکید کرد: ۴۰ سال است که شعار می‌دهیم اما کاری نکردیم، من نمی‌خواهم شعار بدهم، ولی قول می‌دهم تا جایی که بتوانم به دنبال حل مشکلات شما باشم.

وی گفت: در مورد مشکلات نسلZ  گفتید، مشکل این نسل ما هستیم، آنها تغییر می‌خواهند اما ما تغییر نکردیم. اگر مدرسه و معلمان ما اندیشه تغییر نداشته باشند، نمی‌توانند با نسل جدید همراه شوند و مشکلات را حل کنند.

پزشکیان در رابطه با لزوم شرکت در انتخابات گفت: شما‌مطالبه‌گر هستید و باید به دنبال کسی باشید که پشت شما بایستد، تا مطالبات شما را پیگیری کند.

وی گفت: اجازه نمی‌دهم نیروهای امنیتی در مدارس رفتاری کنند که امروز می‌کنند. من این قول را به شما می‌دهم. باید دست به دست هم دهیم و وعده‌های دروغین ندهیم. باید به صحنه رای‌گیری بیایید و به ما کمک کنید تا ما بتوانیم به  دنبال مطالبات شما باشیم.

وی تاکید کرد:  من می‌توانم مدارس دولتی را ارتقا دهم  که تنه به تنه مدارس خصوصی فعالیت کنند. هر تصمیمی را با مشارکت با کارشناسان می‌توان حل کرد. من دغدغه‌های شما را با مشاورت با خودتان حل می‌کنم و مخالف دیکته کردن تصمیمات هستم.

پزشکیان گفت: برای پیشرفت مملکت باید اختلاف و تنش را حل کنیم. من هم می‌توانم مقابل کسانی که حرف غیر منطقی می‌‌زنند بایستم و پرونده آنها را در بیاورم، ولی همین "بگم بگم‌ها" ما را به اینجا رسانده است. ما باید کار کنیم و حتما نقص داریم، اما باید دست به دست دهیم و مشکلات مملکت را حل کنیم.

وی بیان کرد:  اگر کل زنرگی من را بگردید نمی‌توانید یک رانت پیدا کنید. اگر می‌توانستند پرونده بسازند تا امروز انجام داده بودند.

پزشکیان گفت: با شما صادق هستم و وعده‌ی دروغین نمی‌دهم. معتقدم باید مشکلات اموزش و پرورش را ریشه‌ای حل کنیم، باید مشکل معیشت معلمان و خدمات درمان و سلامت را حل کنیم و من قول می‌دهم که تا جایی که اختیار دارم، با مشورت این مشکلات را حل کنم.

وی به حل مسئله‌ی تحریم اشاره کرد و گفت: باید مسئله‌ی تحریم را حل کنیم؛ کاسبان تحریم تا دلتان بخواهد می‌خورند و نمی‌خواهند مردم راحت زندگی کنند. من به عنوان یک انسان و به عنوان کسی که ادعای اسلام دارم، نمی‌توانم بپذیرم که معلم و بازنشسته و کارگر و کارمند گرفتار تورم و گرانی و مشکلات مسکن و غیره شوند و عده‌ای از این وضعیت سود کنند. باید پرسید که چه کسی تورم را تحمیل کرده؟ آیا غیر از این است که دولت و سیاستگذاری‌ها کار را به اینجا رسانده است؟

پزشکیان گفت: مردم از ما یک زندگیِ عادی می‌خواهند و حاکمیت باید بستر این زندگی را برای آنها فراهم کند. از شما می‌خواهم که من را به عنوان پیگیرِ مطالباتتان به دولت بفرستید. آمده‌ام تا صدای شما و همه‌ی مردم محروم باشم. حتی اگر رای نیاورم، باز هر کار بتوانم برای شما انجام می‌دهم.

وی تاکید کرد: در مقابل آنها که زور می‌گویند کوتاه نمی‌آیم. در مقابل شما جرات شعار ندارم اما مقابل زورگویان می‌ایستم و کوتاه نمی‌آیم.

در این همایش معلمان مطالبات خود را با این کاندیدای ریاست‌جمهوری مطرح کردند: از جمله این مطالبات می‌توان به اجرای صحیح رتبه‌بندی معلمان، برقراری عدالت آموزشی، بهبود معیشت معلمان و بازنشستگانِ فرهنگی، بررسی جدی و قاطع وضعیت بازنشستگان فرهنگی و ارائه طرح‌های شایسته برای این قشر، تسویه مطالبات فرهنگیان، حمایت و ارتقای جایگاه تشکل‌های فرهنگی، توجه و حمایت از سلامت جسمانی و معنوی بازنشستگان و رفع مشکل بیمه و درمان آنها، تکریم بازنشستگان، مهربانی با فرهنگیان و پرهیز از برخوردهای قهری، بیان برنامه‌ی دقیق در رابطه با مطالبات فرهنگیان، از بین بردن نگاه حذفی و خالص‌سازی بدنه آموزش و پرورش،  مقابله با طرح‌های غیر کارشناسانه، گذر از نگاه امنیتی حراستی نسبت به معلمان، توجه به دانشگاه فرهنگیان، برقراری عدالت آموزشی، افزایش بودجه‌ی متناسب برای آموزش و پرورش، افزایش کیفیت سطح آموزشی مدارس دولتی و ایجاد آیین‌نامه استخدامی خاص اشاره کرد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز