خبرگزاری کار ایران

بیانیه خانه کارگر در پیِ فاجعه فروریختن ساختمان متروپل آبادان

بیانیه خانه کارگر در پیِ فاجعه فروریختن ساختمان متروپل آبادان
کد خبر : ۱۲۳۶۷۶۶

خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در پیِ فروریختنِ ساختمان متروپل در آبادان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در پیِ فروریختنِ ساختمان متروپل در آبادان بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده: 

«با نهایت تأثر از جان باختن ده‌ها تن از هموطنان عزیزمان در فاجعه فرو ریختن ساختمان (متروپل) در شهر آبادان، از ژرفای وجود به مردم مظلوم آن دیار و عموم ملت عزیزمان تسلیت عرض می‌کنیم. 

آنچه در این حادثه تأسف بار موجب تلخی مضاعف هست بروز فسادی هست که به همین میزان که بخشی از آن شفاف شده است نشان از روابطی ناسالم بر مبنای کسب منفعت بیشتر به بهای جان انسانهاست. 

در حوادثی این چنینی اولین عناصری که حیات‌شان به مخاطره می‌افتد کارگران عزیز و سختکوش ساختمانی هستند که قربانی طمع برخی پیمانکاران سودجو میشوند و چقدر تأسف بارتر هست که هنوز هم عده‌ای علیرغم مشاهده این فجایع در قبال بیمه نمودن کارگران ساختمانی مقاومت می‌کنند. 

موضوع ایمنی کارگاه‌ها ازجمله پروژه‌های ساختمانی از زمره مسائلی است که هرگونه تسامح در آن به بهای جان کارگران ختم می‌شود و در صورت‌ عدم رعایت استحکامات ساختمانی که روی دیگر سودجویی معدودی از پیمانکاران است جان همه بهره برداران را نشانه می‌گیرد. 

البته گزارشات اولیه از ساختمان متروپل حاکی از نکاتی است که به معنی واقعی کلمه «جنایت» محسوب می‌شود. این جنایت بدون چراغ سبز، چشم پوشی و حتی تطمیع جمعیتی از صاحبان قدرت و ناظرین منطقه‌ای و شهری امکان‌پذیر نبوده است. 

در پایان ضمن عرض خدا قوّت به همه نیروهای امدادی و مردم با غیرت آبادان از مسئولین ذیربط استدعا داریم بدون هیچگونه مماشات با تمام مقصرین حادثه مطابق قانون در اسرع وقت برخورد نمایند و اجازه ندهند اعتماد مردم بیش از این سلب گردد. علوّ درجات از دست رفتگان عزیز در سایه رحمت حضرت حق و صبر بازماندگان را مسألت می‌نمائیم. 

آبادان مظهر مقاومت ملت ایران بوده و هست و این حوادث بدهی یک جمعیت کثیری را به آن‌ها مضاعف می‌کند.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز