خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سی سخت با ۱۷ ماه مطالبات معوقه به استقبال نوروز می‌روند/ شهردار: دچار کمبود منابع مالی هستیم

کارگران شهرداری سی سخت با ۱۷ ماه مطالبات معوقه به استقبال نوروز می‌روند/ شهردار: دچار کمبود منابع مالی هستیم
کد خبر : ۱۲۰۸۹۰۸

درحالی‌که مشکل‌ عدم پرداخت عیدی و حدود ۱۵ماه دستمزد معوقه بیش از ۸۰ کارگر شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد، شهردار این شهر گفت: تا دوروز آینده یک ماه حقوق به همراه بسته‌های حمایتی عیدانه و بن کارت به کارگران داده خواهد شد.

تعدادی از کارگران شهرداری سی سخت واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۰ کارگر در مجموعه شهرداری سی سخت به صورت مستقیم با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که تقریبا از آذر ماه سال ۹۹ پرداخت مطالبات مزدی‌شان به تاخیر افتاده است.

این کارگران با بیان اینکه در این زمینه مسئولان شهری و اعضای شورای شهر سی سخت پاسخگوی مطالبات معوقه کارگران نیستند، در ادامه گفتند: سالهاست که زیر نظر شهرداری در بخش خدمات، فضای سبز، موتوری و آتش‌نشانی به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها شهردارانی که به ترتیب مدیریت شهری را برعهده گرفته‌اند، در مقام کارفرما به تمامی تعهدات مزدی خود عمل نکرده‌اند.

کارگران شهرداری سی سخت با بیان اینکه حدود پنج ماه پیش شهردار سی سخت تغییر کرده و ما از شهردار جدید در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشد، افزود:انتظار نداریم با تغییر شهرداران در هر دوره مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد در این صورت نیاز به تغییر شهرداران نیست.

به گفته آن‌ها؛ در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزد کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست. تقریبا هرچند ماه یکبار شهرداری یک ماه حقوق که آنهم مربوط به حقوق و دستمزد حداقلی سال ۹۹ می‌شود را به صورت علی‌الحساب بدون پرداخت اضافه کاری به حساب کارگران واریز می‌کند. در عین حال جدا از دستمزد در خصوص بیمه تامین اجتماعی نیز مشکلاتی وجود دارد.

کارگران شهرداری سی سخت تاکید کردند: مطالبات مزدی ما به بخشی از دستمزد ماه‌های دی، بهمن واسفند سال ۹۹ و۱۲ ماه حقوق سال جاری ۱۴۰۰ مربوط می‌شود و حال به پایان اسفند ماه نیز نزدیک می‌شویم اما خبری از پرداخت عیدی هم نیست.

کیانوش صیادی (شهردار شهر سی سخت) نیز با بیان اینکه پیگیر موضوع مطالبات کارگران شهرداری هستم، افزود: کمبود منابع مالی علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران است چراکه شهرداری سی سخت هیچگونه منبع درآمد پایداری ندارد.

وی با بیان اینکه حدود پنج ماه است مدیریت شهری شهر سی سخت را پذیرفته و در این مدت کوتاه تمام تلاش خود را برای کاهش میزان مطالبات کارگران انجام داده است، افزود: در حال حاضر برای تامین نیازهای‌کارگران در آستانه سال نو، یک ماه حقوق به همراه بسته‌های حمایتی عیدانه و بن کارت به کارگران داده می‌شود.

شهردار شهر سی سخت گفت: علارغم پرداخت یک ماه حقوق معوقه کارگران تا دو روز آینده، دو ماه حقوق نیز حداکثر تا هفتم ۱۴۰۱ بعد از تعطیلات رسمی نوروز به حساب کارگران واریز خواهد شد و بدین ترتیب به مرور بدنبال کاهش معوقات مزدی کارگران هستیم.

وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری یک ماه حقوق، بسته عیدانه شامل تنفلات وشیرینی به ارزش مالی ۵۰۰ هزار تومان، بن کارت به ارزش ۵۰۰ هزار تومان وبسته غذایی به ارزش مالی حدودا ۸۰۰ تا یک میلیون تومان به کارگران داده‌می‌شود.

او با بیان اینکه موضوع مشکلات شهرداری و مطالبات معوقه کارگران شهرداری را با برخی نهادهای دولتی مستقر در استان و سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها وحتی ستاد بحران کشور پیگیری کردیم افزود؛شهرداری از نهادهای دولتی وخصوصی بابت عوارض مالیاتی طلب انبوه دارد و پرداخت مطالبات کارگران وتامین منابع مالی شهرداری سی سخت در گروه پرداخت این طلب به شهرداری است.

صیادی افزود؛ باتوجه به اینکه مبلغ طلب شهرداری از نهادهای دولتی هر ماه بیشتر می‌شود و هم اکنون به ۲۰میلیارد تومان رسیده، از استانداری و سایر نهادهای دولتی برای این طلب وصول نشده درخواست کمک داریم.

 

 

 

شهردار سی سخت همچنین اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری سی سخت باعث بروز مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی است به همین دلیل چون هم‌اکنون کارگران این مجموعه قادر به تامین نیازهای معیشتی زندگی خود نیسند، تصمیم داریم پرداخت مطالبات مزدی کارگران بر اساس آخرین مصوبه مزدی پرداخت کنیم . بدین ترتیب مطالبات جاری کارگران همچنان پرداخت می‌شود و مطالبات قدیمی نیز با تامین منابع مالی به مرور پرداخت می‌شود.

به گفته شهردار سی سخت؛ کمک‌های مالی که دولت به شهرداری‌ها می‌کند به قدری ناچیز است که کفاف هزینه‌های داخلی شهرداری را نمی‌کند با این حال منابع درآمدی برای شهرداری ساخته‌ایم و به مرور در حال پرداخت مطالبات کارگران و سایر بدهی‌های جاری شهرداری هستیم.

او با بیان اینکه شهرداری سی سخت بدهی‌های مالی زیادی از سالها پیش دارد و ما امروز ناچاریم این مطالبات را بپردازیم، افزود: با پرداخت بخشی از بدهی‌های شهرداری هم اکنون مشکل حسابهای مسدود شهرداری تا حدودی برطرف شده است.

صیادی در ارتباط با منابع درآمدی شهرداری سی‌سخت گفت: یکی از راهکارهای درآمدزایی شهرداری سی‌سخت مشارکت در انجام پروژه‌های عمرانی در منطقه و اجاره دادن برخی ماشین‌آلات و خودروهای‌های سنگین و سبک است. در کنار این فعالیت‌ها آغاز به کار کارخانه سنگ‌شکن را داریم که در صورت رفع مشکل دستگاه سنگ‌شکن بخشی ااز منابع مالی شهرداری را این کارخانه می‌تواند تامین کند.

او با بیان اینکه شهرداری سی سخت  برای برون رفت از مشکلات مالی نیازمند وصول طلب های مالی خود از نهادهای دولتی وخصوصی است افزود؛ باتوجه به اینکه مبلغ طلب شهرداری از نهادهای دولتی هر ماه بیشتر می‌شود و هم اکنون به ۲۰میلیارد تومان رسیده، از استانداری و سایر نهادهای دولتی برای این طلب وصول نشده درخواست کمک داریم تا شاهد بهبودی کامل وضعیت معیشتی کارگران و پرداخت مطالبات معوقه شهرداری باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز