ویژگیهای «سامانه جستجوی شغل» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چند زیر بخش آماده بهرهبرداری کارجویان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چند زیر بخش آماده بهرهبرداری کارجویان است.
این سامانه به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir/portal از بخشهای جستجوی نیروی کار، جستجوی فرصتهای شغلی، ورود و ثبت نام کارجو، ورود و ثبت نام کارفرما، ورود کاریابی و لیست کاریابیها تشکیل شده است.
در بخش جستجوی نیروی کار، امکان انتخاب میزان دستمزد و ساعت کار وجود دارد.
در لیست کاریابیها میتوان کاریابیهای مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به تفکیک هر استان جستجو کرد.
کارجویان و کارفرمایان متقاضی باید پیش از ورود به سایت در قسمت مربوط به خود ثبت نام کنند.
برای بهرهمندی از امکانات سایت و احراز هویت، ارائه شماره ملی متقاضایان ضروری است.
راهاندازی این سامانه یکی از وعدههای حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود؛ البته بخش خصوصی از مدتها پیش چنین سامانههایی را با ویژگیهای متنوع راه اندازی کرده بود.
در نتیجه ورود دولت و تمرکز بر این حوزه، به یک «ظرفیت خالی» بازنمیگردد اما وزرات کار به سبب در اختیار داشتن مرکز اطلاعات مراکز کاریابی و مشاوره شغلی، میتواند، کارجویان را راحتتر به کاریابیها متصل کند.
با این حال باید دید که راهاندازی سامانه دولتی چه کمکی به کارجویان میکند و خارج از فضای مجازی هم زمینه تسهیل در پیدا کردن شغل را فراهم میکند.