خبرگزاری کار ایران

ویژگی‌های «سامانه جستجوی شغل» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ویژگی‌های «سامانه جستجوی شغل» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
کد خبر : ۱۱۷۹۸۶۶

سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چند زیر بخش آماده بهره‌برداری کارجویان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چند زیر بخش آماده بهره‌برداری کارجویان است. 

این سامانه به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir/portal از بخش‌های جستجوی نیروی کار، جستجوی فرصت‌های شغلی، ورود و ثبت نام کارجو، ورود و ثبت نام کارفرما، ورود کاریابی و لیست کاریابی‌ها تشکیل شده است. 

در بخش جستجوی نیروی کار، امکان انتخاب میزان دستمزد و ساعت کار وجود دارد. 

در لیست کاریابی‌ها می‌توان کاریابی‌های مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به تفکیک هر استان جستجو کرد. 

کارجویان و کارفرمایان متقاضی باید پیش از ورود به سایت در قسمت مربوط به خود ثبت نام کنند. 

برای بهره‌مندی از امکانات سایت و احراز هویت، ارائه شماره ملی متقاضایان ضروری است. 

راه‌اندازی این سامانه یکی از وعده‌های حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود؛ البته بخش خصوصی از مدت‌ها پیش چنین سامانه‌هایی را با ویژگی‌های متنوع راه اندازی کرده بود.

در نتیجه ورود دولت و تمرکز بر این حوزه، به یک «ظرفیت خالی» بازنمی‌گردد اما وزرات کار به سبب در اختیار داشتن مرکز اطلاعات مراکز کاریابی و مشاوره شغلی، می‌تواند، کارجویان را راحت‌‌تر به کاریابی‌ها متصل کند. 

با این حال باید دید که راه‌اندازی سامانه دولتی چه کمکی به کارجویان می‌کند و خارج از فضای مجازی هم زمینه تسهیل در پیدا کردن شغل را فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز