تسریع در بررسی پروندههای مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پروژه خدمات الکترونیکی و استانداردسازی پروندههای بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی بازدید کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تفکیک و دستهبندی پروندهها و فیشهای بانکی که به تبع آن مغایرتها رفع خواهد شد از مزایای فعلی پروژه الکترونیکی و استانداردسازی پروندههای بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی است.
لازم به توضیح است که پروندهها پس از پالایش به سه دسته بخش حذفی، فیشهای پرداختی و اسنادی که مطابق با RFB هستند تقسیم میشوند.
سجاد طاهری مدیر کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی با بیان اینکه شاید اولین صندوقی باشیم که اقدام به الکترونیکیسازی پروندهها و دومین صندوق بیمه اجتماعی در کشور هستیم که این پروژه را اجرایی میکنیم، درخصوص این پروژه گفت: اصلیترین مزیت این اتفاق تسریع و تسهیل فرایندهای اداری، حذف بروکراسیهای زائد در خدمتگزاری به بیمه شدگان، رسیدگی به درخواست بیمه شدگان در کوتاهترین زمان ممکن است.
وی ادامه داد: تمام خدمات ما در حوزه تعهدات قانونی از جمله رسیدگی به از کارافتادگی کلی، بازنشستگی پیش از موعد، بازنشستگی سالمندی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق و غیره با اجرای این پروژه با برخط و آنلاین شدن تمامی اسناد و مدارک تسریع و تسهیل خواهد شد.
در دسترس بودن مدارک و اطلاعات بیمه شدگان اعم از مدارک سکونتی اشتغال، رفع نواقص احتمالی موجود درپروندهها، بروزرسانی اطلاعات بیمه شدگان، صرفه جویی در وقت و هزینه بیمه شدگان و ذی نفعان، استفاده بهینه از منابع انسانی شاغل در صندوق و جلب رضایت حداکثری بیمه شدگان در ارائه خدمات از دیگر مزایایی است که طاهری به آن اشاره کرد.
وی درخصوص سرنوشت پروندههای کاغذی نیز گفت: این پروندهها برای مدتی در مکانی نگهداری میشوند و پروندههای لاغر شده حفظ خواهد شد تا پروسه الکترونیکی کردن پروندهها به صورت کامل و صد درصدی به اتمام برسد و سپس برای آنها راه حل جدیدی خواهیم یافت زیرا دیگر به آن نیازی نخواهیم داشت.
مدیر کل وصول حق بیمه و حسابهای انفرادی با بیان اینکه الکترونیکیسازی پروندههای بیمه شدگان استان همدان و تهران به اتمام رسیده است، ادامه داد: درمجموع بیشاز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده الکترونیکیسازی خواهند شد که از این تعداد تاکنون بیش از ۶۹۰ هزار برگه اسکن شده و حدود ۱۳۵ هزار پرونده استانداردسازی شده است.
وی درخصوص میزان دسترسی افراد به این اطلاعات و امنیت آن نیز گفت: در ابتدا این پروندهها در دسترس کارکنان وکارگزاران صندوق خواهد بود و سپس با ملاحضات و رمزهایی که اعمال میشود بیمه شدگان نیز میتوانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند
سجاد طاهری در پایان نیز در پاسخ به زمان اتمام این پروژه و استانانداردسازی گفت: تلاش میکنیم که تاپایان سال جاری این پروژه به اتمام برسد اما ممکن است که بخشهای جدیدی به آن اضافه شده و این روند را طولانیتر کند.