خبرگزاری کار ایران

رئیس عملیات دریای خارک کیفیت پایین غذای کارگران پیمانکاری عملیات دریایی نفت را تایید کرد/ مطالبه کارگران درباره دستمزد و مزایا نابجاست

رئیس عملیات دریای خارک  کیفیت پایین غذای کارگران پیمانکاری عملیات دریایی نفت را  تایید کرد/ مطالبه کارگران درباره دستمزد و مزایا نابجاست
کد خبر : ۱۰۹۷۶۵۸

ابراهیم گاموری می‌گوید: کارگران نسبت به وعده‌های غذایی معترض هستند و این موضوع را به گوش مسئولان هم رسانده‌اند. از همین رو رسیدگی به درخواست آن‌ها در دستور کار قرار گرفته اما انجام امور اداری کمی زمانبر است و در یکی دو روز آینده برطرف خواهد شد.

رئیس عملیات دریای خارک در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره گلایه‌های کارگران از وعده‌های غذایی گفت: کارگرانی که در دریا مشغول به کار هستند اجازه پخت و پز درون شناورها را ندارند یا امکانات پخت غذا در دسترس آن‌ها نیست، به همین دلیل مواد غذایی تهیه و پخت غذا در خشکی انجام می‌شود. 

او با تاکید بر اینکه کارگران خشکی شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند، توضیح داد: پیمانکار غذای این گروه از یک رستوران تهیه و در اختیار آن‌ها قرار می‌‌گیرد. البته کارگران نسبت به وعده‌های غذایی معترض هستند و این موضوع را به گوش مسئولان هم رسانده‌اند. از همین رو رسیدگی به درخواست آن‌ها در دستور کار قرار گرفته اما انجام امور اداری کمی زمانبر است و در یکی دو روز آینده برطرف خواهد شد. 

گاموری به دیگر مطالبه کارگران انتقاداتی وارد کرد و آن را غیرمصنفانه خواند. به گفته وی، اگرچه این کارگران پیمانکاری هستند اما مزد خود را به صورت مستقیم از پیمانکار دریافت نمی‌کنند. دستمزد این گروه از حسابی مشترک پرداخت می‌شود که من و نماینده پیمانکار، حق امضای آن را داریم. دستمزد کارگران بر اساس استانداردهای تعریف شده و در بازه زمانی مشخص یعنی چهارم هر ماه پرداخت می‌شود. 

رئیس عملیات دریایی خارک ادامه داد: ماه‌های پایانی پیمان را سپری می‌کنیم و منابع مادی ما کاهش یافته است؛ به همین دلیل، تعداد ساعات اضافه کاری را کاهش دادیم. پیش از این، هر کارگر حدود ۶۰ تا ۷۰ ساعت اضافه کاری دریافت می‌کرد. من معتقدم، مطالبه آن‌ها درباره دستمزد و مزایا نابجا نیست؛ هیچ کاری از طرف ما یا پیمانکار صورت نگرفته است. 

کارگران پیمانکاری عملیات دریایی جزیره خارک معتقدند، پیمانکاران منطقه محدود هستند اما همواره یک شرکت برنده مناقصه می‌شود؛ گاموری درباره این ادعا توضیح داد: پیمان‌های بزرگ تابع قوانین و مقررات خاص است. تعداد پیمانکاران شرکت‌کننده در مناقصه باید به عدد ۳ برسد تا پاکت‌های ارائه شده، باز شود. پس از اینکه پیمانکار بار دیگر در مناقصه پیروز شد، شرکت ملی نفت به ماجرا ورود و با مسئولیت خود مناقصه جدیدی برگزار کرد اما نتیجه تغییری نکرد. چندین سال است که پیمانکار مسئولیت اجرایی امور را برعهده دارد. نکته مهم این است که پیمانکار دریایی باید از سوی سازمان بنادر، وزارتخانه‌های نفت و صمت صلاحیت خود را احراز کند؛ اما کارگران نسبت به این موارد آگاه نیستند به همین دلیل تصور می‌کند که تبانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز