ربیع زاده اعلام کرد:
درخواست ۴۴ هزار خرید خدمت سربازی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خرید خدمت سربازی بیشترین سهم استفاده از خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ را به خود اختصاص داده است، گفت: از ۲۵ آذرلغایت ۱۰ بهمن، تعداد کل خرید خدمت سربازی ۶۶ هزار مورد بوده که ۴۴ هزار و۵۷۸ مورد (۶۸ درصد) به صورت غیرحضوری انجام شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اکبر ربیع زاده افزود: اداره کل غرب تهران بزرگ بیشترین سهم خرید خدمت سربازی به صورت غیرحضوری (معادل ۸۱ درصد) و استان کرمانشاه کمترین سهم (معادل ۴۶ درصد) را در میان ادارات کل تامین اجتماعی سراسر کشور دارد.
وی ادامه داد: مقایسه سهم خدمات غیرحضوری و حضوری در دو مقطع زمانی بهمن ماه سال ۹۹ و کل دوره اجرای طرح ۳۰۷ در خصوص هدیه ازدواج، کمک هزینه مراسم ترحیم، خرید خدمت سربازی، اخذ تعهد کارفرما حاکی از رشد روزافزون سهم پرداختهای غیرحضوری و استقبال از این طرح است بگونهای که دربهمن ماه در خصوص هدیه ازدواج سهم ارائه خدمات غیرحضوری به ۸۵ درصد، کمک هزینه مراسم ترحیم ۷۵درصد و خدمت اخذ تعهد کارفرما ۶۸/۵ درصد رسیده است.
ربیع زاده در ادامه به خدمت دیگر سازمان تامین اجتماعی در بستر اینترنت پرداخت و گفت: سامانه برخط تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران این سازمان، یکی از بزرگترین دستاوردهای مشترک فی مابین سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در مسیر برخط است، به گونهای که تمامی کنترلهای لازم (صحتسنجی هویتی و بیمه ای، اعتبارسنجی پرداخت اقساط، بدهی، اقساط معوق، الزامات بانک مرکزی، تکراری بودن تسهیلات و…) از لحظه شروع ثبت نام تا پرداخت، بصورت برخط صورت میپذیرد و پرونده تسهیلاتی افراد بصورت کاملا الکترونیکی و غیرحضوری تشکیل و رسیدگی میشود.
وی اظهارداشت: این سامانه که نتیجه همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی، مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، بانک رفاه کارگران و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به مستمری بگیران سازمان (علی الخصوص در دوران پاندمی بیماری کرونا جهت حفظ سلامت افراد) و حذف مراجعات متعدد آنها به شعب بانک و تامین اجتماعی و همچنین سرعت بخشی در ارائه خدمات در راستای افزایش رضایت مخاطبان سازمان پیادهسازی و از آذر ماه سال جاری راه اندازی شده است و طی سه مرحله ثبت نام تسهیلات از طریق این سامانه، ۲۵۸ هزار تسهیلات به مستمری بگیران سازمان پرداخت شده است.
ربیع زاده گفت: از مهمترین مزایای راه اندازی این سامانه میتوان به تشکیل پرونده بصورت کاملا الکترونیکی و غیر حضوری، عدم نیاز به ارائه مستندات فیزیکی در جریان تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد فی مابین متقاضی تسهیلات و بانک رفاه بصورت غیر حضوری، صدور گواهی کسر از حقوق متقاضی تسهیلات بصورت الکترونیکی و برقراری ارتباط و تعامل زیرساختی با ارگانهای مختلف جهت تبادل اطلاعات اشاره کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزود: از دیگر اقداماتی که در راستای تحقق تامین اجتماعی دیجیتال انجام شده است، بارگزاری بیش از ۳۰ میلیون پرونده الکترونیک و پایلوت سامانه پذیرش اسناد بستری بیماران است. در حال حاضر با همکاری شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، اسکن پرونده بیمه شدگان در شعب تامین اجتماعی استان تهران، البرز و شهرستانهای استان تهران در موعد مقرر به اتمام رسیده است و درحال حاضر شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین علاوه بر همکاری در زمینه پشتیبانی از اقدامات قبلی و ساماندهی اطلاعات بارگزاری شده، در حال آموزش و انجام پروژه آرشیو در شعب کل کشور است.