روشهای استعلام استحقاق درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی
بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند ماه میتوانند با ارائه کارت ملی، از خدمات درمانی و تشخیصی بدون دفترچه در تمامی مراکز ملکی و طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی بهرهمند شوند و استحقاق درمان خود را از روشهای مختلف استعلام کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، تمامی بیمهشدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices. tamin. ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کنند.
بر این اساس، تمامی بیمهشدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی میتوانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق روشهای مختلفی از جمله؛ مراجعه به سایت medical. tamin. ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، شمارهگیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان و شمارهگیری #۱*۱۴۲۰*۴*، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.
همچنین بیمه شدگان میتوانند از روشهای استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان و یا شمارهگیری #۱۶۶۶*، انتخاب گزینه ۱ (استحقاقسنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان استحقاق درمان خود را استعلام نمایند.
گفتنی است، در مواردی که بیمهشده بر اساس نتایج دریافتی از روشهای فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض میتواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری نماید.
تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری میتوانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.