درمان بیماریهای صعبالعلاج بدون پرداخت هزینه
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی گفت: تصمیمات مدیران ارشد تامین اجتماعی صرفا برای حفظ منافع شرکای اجتماعی است و باید تلاش کرد باری بر دوش سازمان و کارگران تحمیل نشود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عادل دهدشتی در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: نگرش حاکم بر این سازمان مبتنی بر تعامل مثبت و سازنده با شرکای اجتماعی است.
وی افزود: سطحبندی مراکز درمانی باعث توزیع عادلانه خدمات درمانی در کشور شده و در ساخت و ساز مراکز درمانی، تجهیز مراکز و ارایه خدمات درمانی تنها اولویت، نیاز واقعی بیمهشدگان است.
دهدشتی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک از جمله طرحهای خوب در حوزه درمان تامین اجتماعی است، افزود: در راستای ارایه خدمات به بیمهشدگان، هزینه درمان بیماران صعب العلاج بدون پرداخت هیچ هزینهای انجام خواهد شد.
وی در ادامه از افزایش هزینه اروتز و پروتز خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن هزینهها، افزایش ۱۵ برابری هزینه اروتز و پروتز جهت رفاه حال و رضایت بیمه شدگان انجام شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با تاکید مدیرعامل سازمان، طرح گفتمان مردمی تامین به منظور بهره مندی از امکانات فضای مجازی و ارتباط مستمر و مستقیم مدیران تامین اجتماعی با روسای کانونها، اصناف و مجامع کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی فراهم شده و با ابلاغ دستورالعمل این طرح به صورت رسمی از این فضا جهت گفتمان با شرکای اجتماعی سازمان بهرهمند خواهیم شد.
وی گفت: با برگزاری آزمون مدیران آینده و مشخص شدن نفرات برتر در این آزمون، انتخاب مدیران استانها علاوه بر سابقه شغلی منوط به کسب رتبه در این آزمون است و انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری بوده است.
تعامل با شرکای اجتماعی باید تقویت شود
در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تعامل این سازمان با شرکای اجتماعی باید تقویت شود، گفت: تعامل و گفتمان با نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری میکند و بدون شک تحقق این اهداف و طی این مسیر با همراهی شرکای اجتماعی هموارتر خواهد شد.
علی جهانی افزود: شرکای اجتماعی بیشک تلاشگران عرصهی عمل و اجرا بودهاند و دارای جایگاه ویژهای در سازمان هستند. تلاش میکنیم با بهره مندی از تمام ظرفیتهای موجود از این امکان جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده کنیم.
وی گفت: کارگران ساختمانی در حوزه آموزش و فنی و حرفهای با مشکلاتی مواجه هستند و با همکاری کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران درصدد حل این معضل هستیم.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانها، کانون تعامل و اعتماد با شرکای اجتماعی
عضو کارگری هیات امنای تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست گفت: تعامل با شرکای اجتماعی، اصناف و کانونهای کارگری دلیل احیای معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانها بوده، شرکای اجتماعی با سازمان منافع مشترک دارند و حمایت از منافع کارگران حمایت از تامین اجتماعی است.
اکبر شوکت افزود: کارکرد معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانها میتواند ریشهای و اثر گذار باشد، این معاونت توانسته اعتماد شرکای اجتماعی را جلب کند و شنونده سخنان شرکای اجتماعی باشد.
عضو اصلی هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگری اظهار داشت: کارگران ساختمانی به هنگام بیماری خاص، آسیب دیدگی و حوادث پیش آمده نمیتوانند از مزایای بیمه بهرهمند شوند. باید برای این معضل چارهای اندیشید تا این گروه از بیمه شدگان بتوانند در هنگام بیماری و نیاز از خدمات درمانی تامین اجتماعی همانند سایر بیمه شدگان بهرهمند شوند.
ناصر چمنی، رئیس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران نیز در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به تمام کارگران شریف و زحمتکش است و ما وظیفه خود میدانیم از منافع این سازمان حمایت کنیم. : تشکلها در همه حال حافظ منافع این سازمان هستند.
در ادامه این نشست، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران نیز با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی، افزود: شفافیت و پاسخگویی از ثمرات اجرای این طرح است اما فرایند اجرای طرح نیازمند اطلاعرسانی بیشتر به مخاطبان سازمان جهت بهره مندی صحیح و آسان از مزایای آن است.
وی اظهار داشت: تشکلهای کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی مدافعان سازمان هستند.