خبرگزاری کار ایران

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۵ کاهش می‌یابد

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۵ کاهش می‌یابد
کد خبر : ۲۳۳۰۲۷

بانک مرکزی چین پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال آینده میلادی نسبت به امسال کاهش یابد و به ۷.۱ درصد برسد.

به رغم پایین آمدن رشد اقتصادی، بازار کار این کشور به دلیل گسترش سریع تر بخش خدمات، در سال آینده وضعیت مناسبی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین روز یکشنبه در گزارشی تحقیقی اعلام کرد، رشد اقتصادی این کشور ممکن است در سال ۲۰۱۵ از رقم پیش بینی شده ۷.۴ درصدی امسال پایین تر بیاید و به ۷.۱ درصد برسد که ناشی از عملکرد نامطلوب بخش املاک خواهد بود.

بر اساس گزارشی که در پایگاه اینترنتی بانک مرکزی چین منتشر شده است، افزایش تقاضای جهانی می تواند موجب بالا رفتن میزان صادرات شود، اما این افزایش برای خنثی کردن تاثیر تضعیف سرمایه گذاری در بخش املاک کافی نخواهد بود.
این گزارش حاکی است، صادرات چین احتمالا در سال ۲۰۱۵،۶. ۹ درصد رشد خواهد داشت، و نسبت به رشد ۶.۱ درصدی امسال شتاب بیشتری خواهد گرفت، در حالی که رشد واردات این کشور از ۱.۹ درصد امسال به ۵.۱ درصد در سال آینده میلادی خواهد رسید.

در این گزارش هشدار داده شده است که اقدام احتمالی فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره در سال آینده می تواند به اقتصادهای نوظهور جهان آسیب بزند.

رشد سرمایه گذاری دارایی ثابت ممکن است از ۱۵.۵ درصد در سال جاری به ۱۲.۸ درصد در سال ۲۰۱۵ کاهش یابد، در حالی که میزان رشد خرده فروشی ممکن است از ۱۲ درصد امسال به ۱۲.۲ درصد افزایش پیدا کند.

این گزارش همچنین پیش بینی کرده است که میزان تورم مصرف کننده در سال ۲۰۱۵ عمدتا در حد ۲.۲ درصد ثابت باقی بماند.
رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به ۷.۳ درصد کاهش یافت و آمارهای نه چندان قوی از فعالیت های کارخانه ای و میزان سرمایه گذاری در ماه نوامبر نشان داد که این کشور به هدف گذاری رشد سالانه ۷.۵ درصد نخواهد رسید و ضعیف ترین رشد در طی ۲۴ سال گذشته را پشت سر خواهد گذاشت.

اقتصاد دانانی که به دولت چین مشاوره می دهند به پکن پیشنهاد کرده اند که هدف گذاری رشد اقتصادی خود برای سال ۲۰۱۵را به حدود ۷ درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، به رغم پایین آمدن رشد اقتصادی، بازار کار این کشور به دلیل گسترش سریع تر بخش خدمات، در سال آینده وضعیت مناسبی خواهد داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز