خبرگزاری کار ایران

روز های خوب لاروخا

از فابین رویز تا یامال/ دلافوئنته معمار نسل جدید فوتبال اسپانیا

از فابین رویز تا یامال/ دلافوئنته معمار نسل جدید فوتبال اسپانیا
کد خبر : ۱۵۲۸۴۷۵

تیم ملی اسپانیا که با درخشش جوانان خود توانستند قهرمان یورور بشوند در بازی های لیگ ملت های اروپا هم عملکرد خوبی از خود نشان داده اند و بدون شک بازی های فابین رویز هافبک جوان لاروخا به همراه یامال نشان از تاثیر زیاد دلافوئنته در تیم اسپانیا می‌دهد.

به گزارش ایلنا، کمتر بازیکنی در ترکیب تیم ملی اسپانیا به اندازه فابین رویز زیر نظر لوییس دلافوئنته رشد کرده است. بازیساز اندلسی که زیر نظر مربی‌های قبلی حداکثر می‌توانست بازیکن جانشین خوبی باشد، تنها گل ملی قبلی‌اش را در سال 2019 زده بود. با آمدن دلافوئنته به نیمکت لاروخا، اوضاع ستاره پاری‌سن‌ژرمن هم متحول شده و او در 16 بازی ملی خود پنج گل زده است.

دلافوئنته اعتماد به رویز را از یورو 2024 شروع کرد و این بازیکن در شش تا از هفت بازی تیم کشورش در مسیر قهرمانی اروپا در ترکیب اصلی قرار گرفت و دو گل هم زد.

یکشنبه شب هم دو گل در برد 4 بر یک تیم ده نفره اسپانیا برابر سوییس به ثمر رساند و حالا جای او به عنوان انتخاب اول دلافوئنته برای خط میانی تضمین شده است. دلافوئنته بعد از بازی گفت: «از نظر من او یکی از بهترین‌های جهان در پست خودش است، از بازی و گل‌هایش تعجب نکردم.»

با بازگشت رودری به ترکیب اسپانیا در بازی ژنو، دو تا از سهمیه‌های خط میانی بین این دو بازیکن تقسیم شده بود و پنج نفر دیگر برای سهمیه نهایی رقابت داشتند.

دو محروم

 اسپانیا بازی‌های سپتامبر لیگ ملت‌های اروپا را با پیروزی 4 بر یک در زمین سوییس به پایان رساند اما این بازی برای اسپانیا بی‌هزینه نبود، روبین لی نورمان در دقیقه 20 اخراج شد و کار تیمش را سخت کرد هر چند در نهایت به سه امتیاز این بازی رسیدند. اسپانیا برای بازی 21 مهر با دانمارک که در مورسیا میزبانش خواهد بود، مدافع جدید اتلتیکومادرید را به همراه ندارد ضمن اینکه دنی کارواخال هم اواخر بازی کارت زرد گرفت تا او هم یک بازی محروم شود. اسپانیا 24 مهر در کوردوبا میزبان صربستان است که در بازی اول توانسته قهرمان اروپا را بدون گل متوقف کند.

  

تداوم درخشش یامال

 لامینه یامال همچنان دنیای فوتبال را متوجه خود می‌کند. سه دقیقه بعد از شروع بازی، به خوسلو پاس گل داد. دقایقی بعد این بازیکن 17 ساله روی گل دوم تیم کشورش نقش داشت، او توپ را به نیکو ویلیامز سپرد و اگرچه ضربه او بلوکه شد اما فابین رویس در ریباند گل زد. یامال حالا در 19 بازی آخرش برای بارسلونا و اسپانیا روی 16 گل نقش داشته است. دلافوئنته تصمیم گرفت یامال را بین دو نیمه بیرون بکشد در شرایطی که سوییس برتری عددی داشت. این ریسک جواب داد و تیم به پیروزی دلخواه رسید در حالی که یامال در شرایط بدنی خوب به ترکیب بارسلونا برمی‌گردد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز