خبرگزاری کار ایران

گزارش‌فساد در فوتبال در مراحل‌پایانی؛

افضلی‌فرد: رسانه‌های زرد به فساد در فوتبال دامن زده‌اند / برخورد قانونی با متخلفین

افضلی‌فرد: رسانه‌های زرد به فساد در فوتبال دامن زده‌اند / برخورد قانونی با متخلفین
کد خبر : ۱۹۸۱۲۳

ضعف نظارتی چند سال اخیر در فوتبال و ضعف قوانین و مقررات مربوطه عامل مهمی است و در این بین دولتی بودن باشگاه ها نیز به دیگر علل افزایش فساد کمک زیادی کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از نگارش پایانی گزارش فساد در فوتبال خبر داد و گفت: مهمترین هدف کمیسیون اصل۹۰واضح و جامع بودن گزارش است تا بتواند با عاملین فساد در فوتبال برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی افضلی‌فرد ضمن بیان این مطلب درخصوص آخرین اخبار از بررسی پرونده فساد در فوتبال گفت: این گزارش در دو بخش تهیه شده که ابتدا گزارشات مربوط به سازمان‌ها، افراد و گروه‌های دخیل در فساد مطرح شده که این سازمان‌ها و افراد به دلیل عدم اجرای قوانین و یا به خاطر سهل انگاری‌های انجام شده به بروز و رشد فساد کمک کرده اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز نقش مهمی در بوجود آمدن تخلفات داشته‌اند، تصریح کرد: رسانه‌های محلی و رسانه‌های زرد با درج اخبار و گزارش‌های سفارشی با جریان‌سازی به متخلفان کمک شایانی کرده اند.

وی در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: در دومین بخش از گزارش دلایل و عوامل ریشه‌های بوجود آمده فساد در فوتبال و راهکارهایی که می‌شود فساد را به حداقل رساند و راهکارهای نظارتی در این گزارش پیشنهاد شده است.

افضلی‌فرد درخصوص جامع و واضح بودن گزارش گفت: کمیسیون اصل۹۰مجلس زمان زیادی را برای بررسی فساد در فوتبال صرف کرده و باید به مهمترین هدف این کار که شناسایی و برخورد با متخلفین است منجر شود و تمام تلاش اعضای این کمیسیون بر این بود که گزارش شفاف و جامع باشد.

وی ادامه داد: ضعف نظارتی چند سال اخیر در فوتبال و ضعف قوانین و مقررات مربوطه عامل مهمی است و در این بین دولتی بودن باشگاه‌ها نیز به دیگر علل افزایش فساد کمک زیادی کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: واگذاری هرچه زودتر باشگاه‌های دولتی به خصوص تیم‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی از جمله عوامل کاهنده در فساد است که می‌تواند کمک شایانی به این امر داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ به شکل محرمانه است یا غیر محرمانه گفت: گزارش در مرحله نگارش پایانی قرار دارد و هنوز کمیسیون در این مورد تصمیم نهایی را نگرفته، اما به احتمال زیاد بخشی که مربوط به تخلفات افراد و سازمان‌ها است و قوه قضاییه برای آنها حکم صادر کند طبیعتا به شکل محرمانه برای قوه قضاییه فرستاده می‌شود، اما بخش دیگری از گزارش که درخصوص روند به وجود آمدن فساد و میزان آن است به احتمال فراوان در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز