روز پنج شنبه برگزار شد؛
نشست مطبوعاتی مسئولین برگزاری بازیهای آسیایی اینچئون
کمیته برگزاری بازیهای آسیایی اینچئون جلسه مطبوعاتی را روز پنج شنبه ترتیب داد که در آن بیش از ۱۷۰ عضو از اعضای رسانه ای ۱۹ کشور حضور داشتند.
کمیته برگزاری بازیهای آسیایی اینچئون جلسه مطبوعاتی را روز پنج شنبه ترتیب داد که در آن بیش از ۱۷۰ عضو از اعضای رسانه ای ۱۹ کشور حضور داشتند.
به گزارش ایلنا، این جلسه صبح روز پنج شنبه به برگزاری نشست و ارائه مطالب توسط کمیته برگزاری گذشت و عصر این روز با بازدید از محل برگزاری بازیها، استادیوم اصلی و دهکده رسانههای خبری سپری شد. رئیس کمیته رسانههای شورای المپیک آسیا، آقای چارلزلو، از جناب شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المیک آسیا بعنوان مهمان ویژه این مراسم استقبال کرد.
در این جلسه آقای لو رئیس کمیته ملی المپیک ماکائو اظهار داشت: موفقیت بازی های آسیایی و تداوم بدون وقفه آن از سال ۱۹۵۱ تا اینچئون ۲۰۱۴ مرهون زحمات رسانه ای است و تداوم بازی ها می تواند نشان دهنده اتحاد آسیا و قدرت ورزش در انسجام انسان ها را نشان دهد.
وی همچنین افزود: از اینکه بازیهای آسیایی دلیلی میشود برای اینکه مردم آسیا دور هم جمع شوند به خود میبالیم این بازی ها مزایای زیادی دارد از جمله اینکه ورزشکاران آسیایی برای بازیهای المپیک آمادهتر میشوند.
در بازیهای آسیایی فرهنگهای ورزش گوناگون که در ۵ منطقه شورای المپیک آسیا وجود دارد ترویج مییابد و ارائه ورزش هایی مثل کبدی از آسیای جنوبی و سپک تاکرا از شرق آسیا در این بازیها میتواند دلیلی بر این ادعا باشد و این ورزشها را با مخاطبان گسترده تر روبرو کند. بازیهای آسیایی، جوانان آسیا را از ۴ گوشه این قاره پهناور دور هم جمع میکند و باعثترویج صلح و دوستی و تفاهم میشود.
آنچه بازیهای آسیایی را به بازیهای بخصوصی مبدل ساخته و میتوان از آن به عنوان جادوی بازیهای آسیایی نام برد این است که همه آسیا در این جشنواره فرهنگ و ورزش شرکت مینمایند و موفقیت آن را تقسیم میکنند.
رئیس کمیته برگزاری، کیم یانگسو، ۱۹ سپتامبر را روز افتتاحیه بازی های اینچئون اعلام کرد و افزود: از امروز ۱۶۲ روز تا بازیهای آسیایی اینچئون زمان باقی است و برگزار کنندگان از ۶ سال قبل سخت تلاش کردند تا بتوانند از حدود ۲۳۰۰۰ ورزشکار، مقامات رسمی و رسانهای که از ۴۵ کمیته ملی المپیک در این بازیها حضور به هم میرسانند به خوبی میزبانی کنند.
این جلسه در مباحثخود تمامی جنبههای عملیات رسانهای مثل مجوز رسمی، محل اقامت، سرویسهای رسانهای، امکانات، مرکز اصلی رسانه ای و مراکز زیربخش آن، حمل و نقل و دستورالعملهای رسانههای اجتماعی را در بر میگرفت.